شبكه تلویزیونی بازار برای همكاری با وزارت جهاد كشاورزی به زودی دو ساعت از برنامه‌های خود را به بازار كشاورزی كشور اختصاص می‌دهد.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از  رسانه ملی؛ مدیر شبكه تلویزیونی بازار ضمن تبریك هفته جهاد كشاورزی به همه تلاشگران عرصه‌ كشاورزی گفت: با توجه به پوشش فراگیر و ملی شبكه تلویزیونی بازار از طریق گیرنده های دیجیتال و پخش ماهواره‌ای در سراسر كشور و همچنین استقبال خوب بینندگان از برنامه‌های این شبكه، تولید و پخش روزانه دو ساعت برنامه تولیدی و تامینی ویژه حوزه كشاورزی با رویكرد اطلاع‌رسانی و آموزش و مباحث ترویجی را در دست اقدام دارد كه بزودی پخش آن در ساعات مناسب از شبكه بازار آغاز خواهد شد .

 رجبی معمار افزود: از مدتی قبل مذاكراتی بین آقای مهندس ضرغامی، رییس محترم رسانه ملی و آقای مهندس حجتی وزیر محترم جهاد كشاورزی درخصوص اختصاص برنامه ها و بخش های بیشتری از رسانه ملی به مقوله كشاورزی و مشاغل مرتبط با آن از جمله: زراعت، باغداری، شیلات و آبزیان، زنبورداری، دام و طیور و فرآورده های مستقیم و غیرمستقیم این بخش و هم چنین تولیدكنندگان محصولات كشاورزی اعم از سنتی و صنعتی در سراسر كشور صورت گرفت و نهایتا توافق شد در حال حاضر روزانه دو ساعت برنامه ویژه كشاورزی در این شبكه با همكاری وزارت جهاد كشاورزی و فعالان این عرصه تهیه و پخش شود و در همین ارتباط روز گذشته جلسه‌ای با وزیر محترم كشاورزی داشتیم و توافق شد كه تولید و پخش این برنامه‌ها به زودی با آرم و نشان خاص از شبكه بازار با عنوان «بازار كشاورزی» در جدول پخش این شبكه قرار گیرد.
 
 مدیر شبكه بازار اظهار كرد: با تشكیل شورای سیاست‌گذاری با حضور مشاوران و كارشناسان ارشد وزارت جهاد كشاورزی اولویت‌ها و محورهای برنامه‌سازی این بخش تعیین و اقدام خواهد شد و در نظر است به میزان 75 درصد به مقولات تخصصی این بخش از جمله مسائل آموزشی، ترویجی، اطلاع‌رسانی و معرفی برترین‌ها اختصاص یابد و 25 درصد از وقت در نظر گرفته شده نیز به بازار عرضه و فروش فرآورده‌ها، ماشین آلات و لوازم و ملزومات بخش كشاورزی می‌پردازد.
 
 وی در ادامه ضمن تاكید بر اهمیت كشاورزی و نیاز به پرداختن بیشتر به این حوزه استراتژیك به عنوان یكی از اركان اساسی اقتصاد كشور در جهت نیل به خودكفایی اظهار كرد: دامنه وسیعی از احتیاجات خرد و كلان جامعه به محصولات حوزه كشاورزی بستگی دارد كه حضور و پرداختن تخصصی یك شبكه تلویزیونی به این موضوع به منظور آموزش، ترغیب، معرفی برترین‌ها، اطلاع رسانی و هر آنچه مستلزم حوزه كشاورزی است از بایسته‌ها و ملزومات كشاورزی مدرن و مكانیزه است و می تواند دست اندركاران، تولید كنندگان و كشاورزان را در تقلیل موانع و استفاده بهینه از امكانات موجود و همچنین تسهیل در دستیابی به بهترین راهكار تولید كمك كند.
 
 مدیر این شبكه تلویزیونی افزود: با توجه به توافق انجام شده با وزارت جهاد كشاورزی قرار است با آغاز پخش برنامه‌های ویژه مراتب به طرق مختلف به كلیه تولیدكنندگان و فعالان حوزه كشاورزی در سراسر كشور بویژه مناطق روستایی و عشایری و مروجان كشاورزی اطلاع رسانی شود تا با مشاهده برنامه های ویژه كشاورزی اهداف مورد نظر محقق شود.
 
 مجید رجبی معمار در پایان گفت: با توجه به اینكه مخاطبان این برنامه تولیدكنندگان، مصرف‌كنندگان، كارگزاران، كارشناسان كشاورزی و همچنین كشاورزان زحمت‌كش هستند در صورت اقبال آنها از این برنامه و همچنین تاثیرگذاری آن، امكان راه‌اندازی یك شبكه تلویزیونی اختصاصی به عنوان "شبكه كشاورزی" فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها: شبکه ، بازار ، جهاد ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.