حائری گفت: ظرفیت نصب شده تولید داخلی فرش ماشینی کشور 120 میلیون مترمکعب که از این میزان 50 میلیون متر آن در داخل مصرف می‌شود و 35 میلیون متر به خارج صادر می‌گردد که در حال حاضر کارخانجات این بخش 85 میلیون مترمکعب فرش تولید می‌کنند.

علیرضا حائری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ظرفیت نصب شده تولید داخلی فرش ماشینی کشور 120 میلیون مترمکعب که از این میزان 50میلیون متر آن در داخل مصرف می‌شود و 35 میلیون متر به خارج صادر می‌گردد که در حال حاضر کارخانجات این بخش 85 میلیون مترمکعب فرش تولید می‌کنند.

وی با اشاره به قیمت بالای فرش ماشینی افزود: در حال حاضر قیمت این فرش کاهش پیدا کرده ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که مواد اولیه، نرخ هزینه‌های بانکی،‌ دستمزد و ... بالا رفت و سبب شد قیمت تمام شده‌ی این فرش نیز افزایش یابد.

حائری با بیان صادرات این نوع فرش به خارج گفت: عمده صادرات ما به آسیای میانه،‌ عراق، افغانستان و چین صورت گرفته که حدود 300 میلیون دلار ازش بازار ما را تشکیل می‌دهد.

این عضو انجمن در خصوص حمایت صندوق توسعه ملی از این صنعت اضافه کرد: تولیدکنندگان این صنعت به خصوص پوشاک، باید طرح‌هایی را که توجیه اقتصادی دارند مدیران به این صندوق ارائه دهند تا تسهیلات لازم برای این گروه فراهم شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار