محمد علیزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
محمد علیزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
محمد علیزاده خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران پیرامون تناسب محتوایی تیتراژ و موضوع فیلم، سریال و برنامه گفت: به نظر من مهمترین عامل در موفقیت یک تیتراژ آشنایی خواننده و عوامل سازنده آن با فضا، زمان پخش و مخاطبان آن کار است. برای مثال سبک و فضای اثری که برای ماه مبارک رمضان تولید میشود با نوع نوروزیاش متفاوت است.
وی افزود: در 80 درصد تیتراژهایی که خواندهام تناسب محتوایی با موضوع فیلم، سریال یا برنامه رعایت شده است اما بعضی از مواقع به این نتیجه رسیدهام که کار من میتواند با محتوای آن فیلم یا برنامه تلویزیونی همخوان نباشد و حتی به این شکل به نتیجه مطلوبتری هم دست پیدا خواهیم کرد مانند سریال طنز «خروس» که تیتراژی عاشقانه داشت.
خواننده «شهر باران» ضمن تاکید بر اهمیت حضور صداهای جدید در تیتراژها بیان کرد: شایسته است تهیهکنندگان و برنامهسازان با بالا بردن دانش موسیقایی خود اجازه ورود چهرهها و صداهای جدید به قاب تلویزیون را بدهند، گاهی اوقات یک تهیه کننده برای تضمین اثرش از یک خواننده شاخص برای خواندن تیتراژ استفاده میکند اما خوانندگان پرطرفدار با تکرار زیاد و مداوم دیده شدن به سابقه خودشان صدمه میزنند و با این کار اجازه درخشش خوانندگان نوظهور را از آنها میگیرند.
محمد علیزاده در پایان اظهار داشت: مخاطبان ما آنقدر باهوش هستند که تفاوت و اثر خوب و بد را از هم تشخیص دهند و اگر خواننده خوبی حتی یک سال هم در رسانه حضور نداشته باشد آن را فراموش نخواهند کرد.
انتهای پیام/