حسن گروسی گفت: "سریال صاحبدلان" هر روز ساعت 14:30 از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن رفته و شبکه‌های دیگر سیما هر کدام با تولید چند سریال تلویزیونی میهمان دل خانه‌های مردم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست معرفی ویژه برنامه‌های ماه رمضان93 شبکه قرآن و معارف سیما، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف اسلامی گفت: هر کدام از شبکه‌های سیما چند سریال را تولید کردند که در ماه مبارک رمضان 93 روی آنتن می‌رود.

وی افزود: احتمال دارد ،سریال "انقلاب زیبا" به جای "مدینه" از شبکه یک سیما پخش شود.



وی با اشاره به تاکید معاون سیما و تعریف شعارسال شبکه قرآن و ایجاد نوآوری و ابتکار در برنامه‌های این شبکه تلویزیونی افزود: به واسطه تاکید معاون سیما برنامه‌های امسال ماه مبارک رمضان شبکه قرآن و معارف سیما از نوآوری و ابتکارات خاصی برخوردار بوده و ظرفیت خوبی برای بهره‌مند شدن از سخنان مراجع تقلید نیز فراهم شده است.

گروسی تصریح کرد: به خوبی توانسته‌ایم جمع‌خوانی و جز‌خوانی را ترویج دهیم و کنداکتور مجازی طراحی شده که از یک بامداد تا اذان مغرب مخاطبان می‌توانند در هر شبکه‌ای از ترتیل قرآنی که پخش خواهد شد استفاده کنند.

گروسی ادامه داد: سخنرانی‌های مذهبی و درس‌های اخلاقی از بسیاری از مراجع تقلید روی آنتن این شبکه تلویزیونی می‌رود که به دنبال آن مسابقه پیامکی "پردیس" با پرداختن به برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم میهمان دل خانه‌های مردم می‌شوند.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های سحرگاهی گفت: "ماه خدا" با محوریت اصلی دعوت به کار خیر، "نسیم اجابت" با اشاره به بندگی در سایه قرآن و اهل بیت از ویژه برنامه‌های سحرگاهی شبکه‌های سیما خواهد بود.

ترتیل ویژه نوجوانان هر روز بعد از نماز ظهر

بنابراین گزارش، هر روز در ایام ماه مبارک رمضان ترتیل یک جزء از قرآن کریم ویژه نوجوانان به صورت زنده از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود و دیگر شبکه‌های تلویزیونی نیز از شهرهای مختلف روزانه یک جزء قرآن را پخش می‌کند.

در ادامه این خبر برنامه‌ "از آران و بیدگل" هر روز 10 صبح از مشهد مقدس به صورت زنده ترتیل یک جزء از قرآن را پخش می‌کند و شبکه قرآن ترتیل خود را به صورت تولیدی از شهر شیراز تقدیم مخاطبان خواهد کرد.

*ویژه برنامه "ارمغان" با موضوعات کوتاه سه دقیقه‌ای

در ادامه این گزارش ویژه برنامه "ارمغان" با موضوعات کوتاه تهیه شده از علمای اسلام برنامه‌هایی سه دقیقه‌ای را روی آنتن می‌برد که مخاطبان می‌توانند شاهد سخنرانی بزرگان بسیاری چون آیت الله حسینی بوشهری و آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی و شخصیت‌های دیگری باشند.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی و حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خصوص بحث جاذبه و دافعه از نگاه امیرالمومنین علی (ع) برنامه‌ای در این خصوص روی شبکه نمایش رفته که مخاطبان می‌توانند شاهد آن باشد.

در ادامه مخاطبان علاقه‌مند می‌توانند شاهد برنامه پرمخاطب درسهایی از قرآن حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی از شبکه‌های متفاوت سیما باشند و  از سخنان ایشان بهره‌مند شوند.

بنابراین گزارش، "شبکه یک" سیما روزانه 12 سخنرانی را پخش می‌کند و در کنار برنامه‌هایی چون درسهایی از قرآن سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، ساعت 13:30 روی آنتن می‌رود و شبکه دو سیما ساعت 7 صبح سخنرانی آیت‌الله مهدوی کنی و شبکه سه سیما هر روز قبل از اذان ظهر سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی، شبکه تهران ساعت 10:45 سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین هاشم‌نژاد را پخش می‌کند.

در ادامه این گزارش؛ سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا از شبکه آموزش، سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان و آیت‌الله ناصری به ترتیب از ساعت 24 و 16:30 از شبکه قرآن پخش می‌شود که این سخنرانی‌ها ساعت 8:45 دقیقه به وقت محلی از سه کانال جام جم، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه پخش می‌شود.

بنابراین گزارش، قبل از پخش سریال‌های شبکه‌های سیما سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی از شبکه یک سیما، آیت‌الله جعفری سبحانی از شبکه دو سیما و آیت‌الله مکارم شیرازی از شبکه سه سیما تقدیم مخاطبان می‌شود.

در ادامه این گزارش، شبکه‌های متفاوت سیما از همه سلیقه‌ها بهره‌مند شده و در بخش دعا خوان‌های سحر و نیز در حوزه جدول توزیع قاریان از اساتید متفاوتی در شبکه‌های تلویزیونی نیز استفاده شده است و بر همین اساس قرآن و اذان‌ها نیز با همین تقسیم بندی از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

*شبهای قدر 93 در شبکه‌های سیما

بنابراین گزارش، امسال مسجد محوری، از تاکیدات معارف سیما است که درآن به مخاطبان به خصوص جوانان و نوجوانان توجه خاصی شده و در شبهای قدر نیز از حرم اما رضا (ع) و نیز از دیگر اماکن مذهبی برنامه‌هایی به صورت زنده در این ایام پخش می‌شود.

*پخش زنده محفل انس با قرآن در محضر رهبر انقلاب اسلامی

در ادامه این خبر پخش زنده محفل انس با قرآن در محضر رهبر انقلاب اسلامی و پوشش برنامه‌ نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از باغ موزه قصر از دیگر ویژه‌ برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود.

*طرح قرآنی 1448 به اضافه مستند " به‌اضافه بی‌نهایت"

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در طرح قرآنی 1448 برنامه "آمین" و مستند "به اضافه بی‌نهایت" که  از فیلم‌های کوتاه تشکیل شده و در قالب موضوعات طرح درس تقدیم مخاطبان شده و در کنار آن برنامه زنده "نشانی" در قالب سبک زندگی اسلامی از ویژه برنامه‌های 1448 شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما خواهد بود.

*"ماه خدا" با اجرای "حسن سلطانی" در شبکه یک سیما

بنابراین گزارش، در برنامه سحرگاهی، هر شب 02:30 بامداد برنامه "ماه خدا" با اجرای "حسن سلطانی" از شبکه یک سیما پخش خواهد شد که در آن آیتم‌های متفاوتی چون پرداختن به نهج‌البلاغه، بررسی احکام روز، برنامه‌های کوتاه سه دقیقه‌ای، سخنان بزرگان، مناجات خوانی، پخش ادعیه، ارتباط تلفنی با اساتید اخلاق و تیک تاک با بررسی وصیت نامه شهدا و پخش اذان با صدای قاریان ممتاز کشور از ویژ‌گی‌های برنامه "ماه خدا" خواهد بود.

در ادامه برنامه "سحر اولی‌ها" با محوریت تلاوت عبادت است در دوران نوجوانی از شبکه دو سیما با اجرای "محمدی‌خواه" و دعاهای کودکانه، احکام کودکانه، روی‌خط، دیدنی‌ها، آموزش یک کتاب، فرازهایی از دعاهای سحر با ترجمه مناسب، حضور قاریان خردسال به همراه تصاویر آنها از ویژگی‌های این برنامه‌ تلویزیونی است.

بنابراین گزارش، "نسیم اجابت" با محوریت بندگی در سایه معارف و قرآن از شبکه قرآن و معارف سیما با اجرای "سید کمال هاشم‌زاده" ساعت 2 بامداد روی آنتن این شبکه تلویزیونی رفته که از میان ویژگی‌های این برنامه می‌توان به کارشناسی آیت‌الله ناصری، ارتباط تلفنی، حضور کارشناسان بزرگ، مستند شهدا، مستند جانبازان، مناجات مسجد کوفه، دعاهای تولیدی و زنده سحر، مناجات خوانی و گزارش به روز از این برنامه ارتباط تصویری با حرم امام رضا (ع) و برنامه‌های شبها‌ی قدر نیز از ویژه "برنامه‌های نسیم" اجابت است.

بنابراین گزارش، در افطار رمضان 93 "شهرباران" از شبکه یک سیما با در بر داشتن سخنرانی‌های جذاب، "ضیافت" از شبکه قرآن و معارف سیما با پرداخت به معرفی الگوهای بندگی و پخش سخنان بزرگانی چون مرحوم علامه مجلسی و گفتگو با بازماندگان ایشان در خصوص سیره این بزرگوار و همچنین پخش سخنرانی‌های آیت الله بهجت از ویژگی‌های ضیافت شبکه قرآن است.


در ادامه "یادخدا" به عنوان بهترین برنامه گفتگو محور سیما هر روز از ساعت 12 الی 13 و تکرار آن 6 الی 7 صبح روی آنتن می‌رود. و "لحظه‌ی درنگ" به عنوان مجموعه کوتاه نمایشی هر روز ساعت 10:30 صبح و برنامه‌ی "باران" شبهای جمعه با معرفی بزرگان اهل بیت در کنار برنامه‌ی عطر انتظار از شبکه قرآن پخش می‌شود.


*سریال صاحبدلان از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود .


در ادامه این خبر سریال "صاحبدلان" هر روز ساعت 14:30 از شبکه قرآن و معارف سیما و مستندهای برکت و نشانه ها و برنامه‌ی ویژه ی "این شبها" با بیست عنوان متفاوت و با موضوع انسان شناسی روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.


حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برخی از ویژه برنامه های شبکه دو سیما در ایام ماه مبارک رمضان گفت: "بچه های مسجد"، "شبهای روشن"،"کوی محبت" و "ضیافت الهی" با حضور علما و مخاطب خانواده روی آنتن شبکه دو سیما می رود و همچنین برنامه‌ی سمت خدا در بیست عنوان از همین شبکه تلویزیونی پخش می شود.


*"معرفت" و "ماه عسل" با اجرای احسان علیخانی و غلامحسین دینانی 


در ادامه این گزارش "معرفت" طبق روال گذشته به کارشناسی دکتر "غلامحسین دینانی" و "ماه عسل" با اجرای "احسان علیخانی" از شبکه سه سیما "گفتگوی ویژه‌ی تنهایی" در قالب سی عنوان برنامه از شبکه 4 سیما، "تا نیایش" از شبکه تهران ،"سفره آسمانی" از کانال های سه گانه‌ی جام جم پخش می‌شود.


در ادامه معرفی سایت "محفل نور"، "آبی آسمانی"، "اجابت"، "سرسحر" و "شب عارفان" از دیگر برنامه‌های شبکه‌ی تهران هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
milad
۲۲:۰۷ ۰۱ تير ۱۳۹۳
لطفا اگه میشه مدینه پخش بشه ما انتظار کشیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۳
واقعا حیفه سریال مدینه برای ماه مبارک رمضان پخش نشه اقای مقدم برای این سریال خیلی زحمت کشیدن
آخرین اخبار