ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت برای هر دو حوزه مهم محسوب می‌شود و تعامل بین این دو حوزه باعث توسعه اقتصادی استان می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ رئیس دانشگاه آزاد واحد زنجان در همایش استانی بزرگداشت روز صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه آماده ارائه توانمندی‌های خود در راستای نیازهای حوزه صنعت است گفت: دانشگاه آزاد زنجان پتانسیلهای علمی بالای دارد که می تواند در توسعه صنعت و معدن استان موثر باشد.

رجایی ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت را برای هر دو حوزه مفید دانست و به آمادگی دانشگاه برای تشکیل ستادی در این دانشگاه برای ارزیابی درخواست‌ها و نیازهای بخش صنعت در حوزه پژوهش اشاره کرد.

وی عدم مراجعه صنعتگران به دانشگاه برای استفاده از ظرفیت‌های آن را از دلایل عدم برقراری ارتباط صحیح بین دانشگاه و صنعت عنوان و تصریح کرد :ارتباط با دانشگاهیان در کشورهای پیشرفته صنعتی یکی از مهمترین عوامل توسعه صنعتی و اقتصادی این کشورها محسوب می شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زنجان رقابت، استاندارد و بهره‌وری را از مشکلات حوزه صنعت عنوان و خاطر نشان کرد:انجام هر گونه تحقیق در این حوزه نیازمند مراجعه و تعامل صنعتگر با دانشگاه است./س


 
برچسب ها: تعامل ، دانشگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.