20کاروان زائران عمره بدون روحانی

در مجموع 20 کاروان از کاروان های زائران عمره بدون روحانی بودند که آماده نشدن ویزا برای روحانی یا بروز مشکلات غیرمنتظره در ایران یا عربستان برای آنها از جمله دلایل بروز این مشکل بوده است.

به گزارش حجت الاسلام "حسین بهجتی" در آخرین جلسه روحانیون کاروان های اعزامی به سرزمین وحی، افزود: یکی از وظایف امور روحانیون اعزام روحانی به برخی کاروان های فاقد روحانی بود که اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

وی ادامه داد:گاهی به دلیل برخی از مشکلات، روحانی کاروان نمی تواند با کاروان خود همراه شود از این رو در مدینه منوره با برنامه ریزی های انجام شده، روحانی کاروان را برای این گروه از کاروان ها اعزام می کنیم.

بهجتی در ادامه با بیان اینکه در عمره 92-93 هر هفته سه جلسه برای روحانیون کاروان های اعزامی به عمره مفرده برگزار می شد، گفت:با توجه به کاهش مدت سفر عمره و همچنین متغیر بودن آمار ورودی و خروجی زائران و روحانیان، این جلسات روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هرهفته برگزار می شد.

وی درباره عمده ترین مشکلات موجود در این بخش به کوتاه بودن زمان زیارت زائران اشاره کرد و گفت: این فرصت امکان انجام کارهای عمیق فرهنگی و فقهی را به وجود نمی آورد و ایجاد برخی موانع و مزاحمت ها در قبال روحانیون در حین سفر از دیگر مشکلات است.

کارشناس مسوول امور روحانیون بعثه مدینه، به تشریح فعالیت واحد خواهران مبلغه بعثه در مدینه نیز پرداخت و گفت: خواهران مبلغه در هتل های مختلف پاسخگوی سوالات شرعی بانوان زائر بودند و علاوه بر آن هر روز نیز جهت محرم شدن بانوان زائر در شجره حضور می یافتند.

وی افزود:در ابتدای دوره حدود هشت مبلغه در اینجا حضور داشتند که این تعداد اکنون به دو نفر کاهش یافته است.

برچسب ها: عمره ، کاروان ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار