با حضور 60 مربی قرآن: دوره مدیریت کلاسداری و روش های نوین تدریس در سمیرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در سمیرم ،دوره مدیریت کلاس داری و روش های نوین تدریس با حضور بیش از 60 مربی و داوطلب در مرکزفرهنگی قرآنی ثامن الائمه سمیرم برگزار شد.

مجید نقیه استاد و مدرس دانشگاه اظهار کرد: هر فردی در هر دوره ای از پیش از دبستان تا استاد دانشگاه که به نشان و لیاقت معلمی نائل می شود باید مجهز به دو دانش تخصصی و مشترک(عمومی) باشد.
وی افزود: دانش تخصصی شامل اطلاعات، آگاهی ها و دانش های تخصصی مربوط به موضوع تدریس است و دانش عمومی مجموعه ای از اطلاعات و دانش هایی باشد که همه معلمان در هر دوره ای باید به آن مجهز باشند.
این استاد و مدرس دانشگاه به فصل مشترک معلمان، دبیران و اساتید در کلاس داری اشاره کرد و گفت: همه معلمان باید به روش تدریس مسلط باشند و در الگوهای تدریس بویژه الگوهای نوین تدریس مهارت داشته باشند.
وی ادامه داد: یک معلم باید نکات سنجش و ارزیابی را بدانند وبا مسائل مربوط به آزمون ها و انواع سولات آشنا باشد.
نقیه با تاکید بر اینکه روان شناسی تربیتی بویژه دو موضوع رشد و یادگیری در این زمینه لازمه یک معلم است تصریح کرد: علاوه براینکه معلمان باید مخاطب شناسی داشته باشندو بدانند مخاطبشان چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد باید در نحوه مدیریت کلاس و اینکه چگونه می توان یک کلاس را مدیریت و رهبری کرد مهارت داشته باشد.
دوره پیش از دبستان اساس و بنیاد و شالوده همه دوره ها است.
مجید نقیه در ادامه با اشاره به اینکه دوره پیش از دبستان اساس و بنیاد و شالوده همه دوره ها است اضافه کرد: دوره پیش از دبستان دوره ای برای رشد همه جانبه کودکان در همه کشورهای دنیا است که گروه های سنی 3 تا 6 ساله تعریف شده است.
وی با اشاره به نقش دوره پیش دبستانی در رشد عاطفی و اجتماعی کودکان اظهار کرد: در این دوره زمینه ورود به دوره های دبستانی و نیز آموزش های بعدی برای کودکان فراهنم می شود.
این مدرس و استاد دانشگاه تاکید کرد:به طور کلی در این دوره باید آموزش ها شامل آموزش های غیررسمی و کودکانه باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران در پایان دوره تمامی مربیان شرکت کننده در این دوره گواهی دریافت می کنند .


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.