نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تدوین طرح جامع سیلاب برای شهرهای مازندران تاکید کرد.

قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل در شهرهای نکا، میاندرود، بهشهر، نوشهر، چالوس و کلاردشت، اظهار داشت: بارها و بارها شاهد این اتفاقات تلخ بودیم ولی هنوز درس عبرت نگرفتیم.

وی بیان ‌داشت: نباید فکر کرد با دادن چند پتو و وسایل گرماده در هنگام وقوع سیل مشکلات مردم حل می‌شود، در حالی که این گونه نیست.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه تدوین طرح جامع سیلاب برای شهرهای مازندران ضروری است، گفت: در صورتی که این طرح تدوین نشود وقوع دوباره سیل در استان قطعی است.

احمدی خاطرنشان کرد: درباره حل مشکل سیل در مازندران باید از حد شعار و صحبت خارج شویم و دولت باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه علل سیل در مازندران مشخص است، افزود: نصب پل‌های غیرکارشناسانه بر روی رودخانه‌ها، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و برداشت بی‌رویه از جنگل‌ها را می‌توان از دلایل بروز سیل در استان برشمرد.

احمدی لاشکی یادآور شد: باید از اتفاقات تلخ گذشته درس بگیریم و همه مسئولان و مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای حل بحران سیل نقاط کلیدی شناسایی شود، افزود: باید اقدام عملیاتی درباره این معضل صورت گیرد در غیر این صورت باید منتظر اتفاقات تلخ‌تری باشیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکل کم‌آبی در مازندران، اظهار داشت: میزان هدر رفت آب در استان بالا است و این موضوع یکی از ضعف‌های بزرگ مازندران است که در چند دهه اخیر به خوبی روی آن کار نشد.

وی ادامه داد: میزان هدر رفت آب در مازندران رقم قابل توجه است و این در حالی است که برخی از شهرهای استان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

احمدی با اشاره به اینکه در منطقه هچیرود و نمک آبرود اعلام شده که با تانکر به مردم آب‌رسانی شود که این موضوع برای شهری که کنار آب است معنا ندارد، بر مدیریت چگونگی مهار آب و جلوگیری از هدر رفت آن تاکید کرد./س

برچسب ها: ضرورت ، جامع ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.