کسانی که بدون دارو قند خون آنها کنترل می‌شود و همچنین افرادی که با داروهای پایین آورنده، قندخون آنها کنترل می‌شود و به قندخون طبیعی می‌رسد می‌توانند روزه بگیرند.

اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کسی که قصد دارد برای ماه مبارک رمضان روزه بگیرد باید از 3 ماه قبل تحت نظر باشد تا حداقل قندخون او قبل از وعده اصلی زیر 130 و 2 ساعت بعد از غذا زیر 180 باشد. 

وی افزود: درصورتی که فردی روزه گرفت باید قندخون او قبل از سحری و افطار زیر 130 باشد و بعد از افطار نیز بالای 180 نباشد و همچنین در میانه روز بین ساعت 1تا 3 بعدازظهر قندخون کمتر از 90 نداشته باشد تا دچار افت قندخون نگردد. 

رجب تصریح کرد: کسی که انسولین درمانی می‌شود از آنجایی که باید در طی روز چندبار انسولین تزریق کند و چند بار هم غذا بخورد نباید روزه بگیرند اما کسانی که بدون دارو قندخون آنها کنترل می‌شود می‌توانند روزه بگیرند. 

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که با داروهای پایین آورنده قندخون آنها کنترل می‌شود و به قندخون طبیعی می‌رسد، اگر در کنترل قندخون آنها خللی به وجود نیامد، می‌توانند روزه بگیرند. در غیر این صورت اجازه روزه گرفتن ندارند و اگر روزه بگیرند قندخون آنها به هم می‌ریزد و در طولانی مدت دچار عوارض ناشی از دیابت می‌شوند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت ، قندخون ، روزه ، انسولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار