یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: روزه‌داری علاوه بر اینکه موجب سلامت جسمی بدن می‌شود، روح را شاداب و میزان مقاومت بدن در برابر گرسنگی را افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛کیومرث دانشور گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است برای اینکه بدن بتواند سموم اضافی را از خود دور کند.

وی افزود: روزه‌داری علاوه بر اینکه موجب سلامت جسمی بدن می‌شود، روح را شاداب و میزان مقاومت بدن در برابر گرسنگی را افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی رعایت کیفیت غذایی هنگام روزه‌داری را یکی از عوامل موثر در بالارفتن توان جسمی فرد دانست و افزود: استفاده لازم از میوه‌جات و سبزیجات در وعده سحر، میزان نیاز بدن به آب را در طول روز کاهش می‌دهد.

به گفته دانشور، با توجه به فشارهای روحی و جسمی که فرد باید در هنگام روزه‌داری تحمل کند، مصرف غذاهای حاوی نشاسته در وعده سحر الزامی است.

وی با بیان اینکه در زمان روزه‌داری میزان مایعات بدن کاهش می‌یابد، گفت: روزه‌داران باید حداقل از زمان افطار تا سحر هشت لیوان آب مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانیتوصیه کرد که افراد باید از خوردن غذاهای دارای کربوهیدرات پیچیده در موقع افطار خودداری کنند و از غذاهای ساده هم‌چون شله‌زرد، آش و سوپ استفاده کنند.

وی بیان داشت: رعایت برنامه غذایی مناسب که شامل تمام گروه‌های غذایی باشد در وعده سحری الزامی است و افراد نباید به هر علتی هر کدام از این گروه‌ها را در وعده‌های غذایی خود حذف کنند./ش/ن


برچسب ها: کرمانشاه ، روزه ، روح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.