تلفن همراه وسیله ایست که امروزه زندگی انسانها به آن وابسته شده ، به طوریکه بدون آن ، زندگی مشکل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، موبایل ، این تلفن همیشه همراه ، با خطرات زیادی همراه است.

كاربرد تلفن همراه بايد همانند مصرف دارو، محدود و كنترل شده باشد.

نبايد به تلفن همراه به عنوان وسيله‌اي بي خطر نگاه كرد و هر كس هر اندازه كه تمايل داشت از آن استفاده كند ، بلكه كاربرد تلفن همراه بايد همانند مصرف دارو، محدود و كنترل شده و اصطلاحاً داراي دوز مشخص باشد ، به طوري كه يك فرد تنها ساعاتي از روز را مي‌تواند از موبايل استفاده كند.

استفاده از تلفن همراه همزمان با ماكروفر يا رايانه اثرات سوء امواج تلفن همراه را تشديد مي‌كند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طبق نظریه بیشتر کارشناسان و متخصصان اشعه الكترو مغناطيسي تلفن همراه می تواند روي ساختار پروتيين‌ها، آنزيم‌ها و DNA تاثیر گذاشته و ممکن است موجب پارگي رشته‌هاي DNA ‌شود و به طور كلي بحث توارث و ژن را درگير كند.

جعفر نوحی افزود: استفاده همزمان از تلفن همراه با ماكروفر يا رايانه و دیگر منابع مولد امواج الکترومغناطیس اثرات سوء امواج تلفن همراه را تشديد مي‌كند.

وی خاطرنشان کرد: بدترين شكل آسیب رسانی امواج تلفن همراه در زمان قرار دادن تلفن كنار گوش هنگام صحبت كردن است که البته قرار دادن در كمر هم آسيب‌هاي جدي به دستگاه تناسلي انسان وارد مي‌كند.

نوحی تصریح کرد: طبق نظر برخی متخصصان اگر بافت هاي حساسي مانند چشم يا تخمدان ها در معرض تابش شديد الكترو مغناطيس قرار بگيرند، ممكن است ضايعات مشخصي در اين بافت ها ايجاد شود.

وی یادآور شد: گزارش‌هایی مبنی بر بروز برخی بیماری ها از جمله سر درد، افزایش فشار خون، شکل گیری تومورهای مغزی و آلزایمر در استفاده افراطی از تلفن همراه وجود دارد.

با هدست یا هدفون فاصله خود را از تلفن همراه زیاد کنیم.

نوحی گفت: باید با استفاده از هدست یا هدفون فاصله خود را از تلفن زیاد کنیم و مدت مکالمه و زمان استفاده از تلفن همراه را کاهش دهیم.

وی توصیه کرد: در هنگام استفاده نکردن از تلفن همراه آن را در فاصله بیش از یک متر خود قرار دهید و سعی کنید زمانی که آنتن دهی گوشی پایین است از آن استفاده نکنید.

در آسانسور و ماشین از تلفن همراه استفاده نکنید.

نوحی افزود: هنگام پیاده روی ، گوشی همراه خود را داخل کیفتان بگذارید و حتی الامکان در مکان های سر بسته از جمله آسانسور و ماشین از تلفن همراه استفاده نکنید./س


برچسب ها: تلفن همراه ، خطر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.