رحمت الله نوروزی:

برای افزایش تولید"دانه‌های روغنی" باید سیاست‌های تشویقی بکار گیریم

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: امکانات ما در زمینه تولیدات دانه‌های روغنی باید به روز باشد تا مشخص شود ما در چه زمینه‌ای بهره‌وری بیشتری داریم تا آن را گسترش دهیم.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره واردات دانه‌های روغنی و کاهش وابستگی به آن گفت: برای مصرف دانه‌های روغنی و تأمین نیاز داخل لازم است که مسئولین  امر بویژه در مرکز تحقیقات اقدامات لازم را انجام دهند تا زمینه برای افزایش تولید فراهم شود.
 
وی عنوان کرد: مجلس نیز برای این مسئله طرحی ارائه داده که محصولاتی چون پنبه، سویا، کلزا و زیتون تبدیل به سازمانی شود که سازمان جهاد کشاورزی نیز برنامه‌ریزی محوری برای این چهار محصول ارائه دهد تا نیاز به واردات کاهش پیدا کند.
 
نوروزی گفت: اگر از محصولات دانه‌های روغنی حمایت شود کشور ما این توانایی را دارد که هم در زمینه سویا و هم در زمینه کلزا تولیدات قابل توجهی داشته باشد.
 
این نماینده مجلس گفت: برای توسعه لازم است دولت سیاست‌های تشویقی برای حمایت از تولید کنندگان را انجام دهد و در زمینه کاشت، داشت و برداشت برنامه‌های مدونی ارائه دهد تا مشخص شود که بهره‌وری ما در چه زمینه‌هایی هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی بالاست تا آن را گسترش دهیم.
 
وی گفت: علاوه بر این امکانات ما در این زمینه باید به روز باشد که همه این کارها به عهده مرکز تحقیقات است تا زمینه را فراهم کند.
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار