نماينده تام الاختيار رئيس دانشگاه آزاد اسلامي‌گفت: هيأت هاي امنا در دانشگاه آزاد اسلامي محل تجمع نخبگان مي باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  تبریز ، منادي در چهارمين جلسه هيأت امناي استان آذربايجان شرقي گفت: دانشگاه آزاد اسلامي تبريز به عنوان اولين واحد دانشگاه آزاد اسلامي در كشور به ثبت رسيده است و در آستانه سي وچهارمين سالروز تأسيس اين دانشگاه مراسمي درشأن شهر اولين ها با حضور روساي كليه واحدها و وزراي بهداشت و آموزش عالي و ديگر مسئولين كشوري خواهيم داشت و اين افتخار ديگري براي تبريز شهر اولين ها مي باشد.

دكتر منادي دربخش ديگر سخنان خود گفت: هيأت امناها با هدف تمركز زدايي تشكيل شدند و محل تجمع نخبگان مي باشد كه با هم فكري و هم رأيي آنان قطعاً مي توان در اعتلاي دانشگاه آزاد اسلامي  گامهاي اساسي و موثر برداشت.

وي در ادامه تأكيد كرد: دانشگاه آزاد اسلامي بايد وابستگي خود از شهريه را كاهش دهد و در اين راستا هر واحد دانشگاهي موظف است 12 در صد درآمد خود را از منابعي به غير از شهريه تأمين كند.

نماينده تام الاختيار رئيس دانشگاه آزاد اسلامي‌افزود: با توجه به مصوبات رياست دانشگاه و هيأت امنا 3 درصد منابع از شركت هاي دانش بنيان و9 درصد ديگر نيز بايد از ساير فعاليت هاي درآمدزايي به غير از شهريه تأمين شود.

در ادامه دكتر رضايي دبير هيأت امناي استان آذربايجان شرقي گفت: تركيب و وظايف و اختيارات هيأت امناي استاني دانشگاه آزاد‌ اسلامي در جلسه شماره721 شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تاريخ2/8/91 به تصويب رسيده و در  راستاي اجراي اين مصوبه دانشگاه آزاد اسلامي در كل كشور تلاش كرده است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تبريز افزود: اولين جلسه هيأت امناي استان آذربايجان شرقي با مشاركت فعال اعضا،25 مهر92 برگزار و بعد از آن دو جلسه مشترك هيأت امنا در سطح دانشگاههاي آزاد‌ اسلامي در تهران در دي ماه92 و ارديبهشت93 برگزارشده است.

وي در ادامه تصريح كرد: متعاقب تشكيل اولين جلسه، كميسيون دائمي نيز تشكيل و اعضاي آن مشخص شدند كه اين كميسيون از بدو تشكيل تاكنون 6 جلسه برگزار نموده كه 28 مصوبه در قالب پيشنهاد به هيأت محترم امنا داشته است .

در ادامه اعضاي هيأت امنا به دستورات جلسه پرداخته و مصوبات آنرا با اخذ اكثريت آراءتصويب كردند./س
 
 
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.