ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تغییر برنامه سفر دوره ای خود به منطقه آمریکای لاتین، برای یک دیدار کاری کوتاه وارد نیکاراگوئه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاری ایتارتاس، "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه با تغییر برنامه سفر دوره ای خود به منطقه آمریکای لاتین، برای یک دیدار کاری کوتاه وارد نیکاراگوئه شد. 

پوتین در مسیر سفرش از کوبا به آرژانتین در روز شنبه(امروز) تصمیم گرفت توقف کوتاهی در ماناگوآ داشته باشد. این در حالی است که وی قبلاً به طور رسمی به نیکاراگوئه دعوت شده بود. 

پوتین در فرودگاه ماناگوآ مورد استقبال دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه قرار گرفت. 

رئیس جمهور روسیه در دیدار با اورتگا گفت:" هنوز باید کارهای زیادی برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی انجام شود، با وجود این ، زمینه خوبی برای توسعه مناسبات دوجانبه فراهم است. "

 وی با اشاره به حسن روابط دیرینه دو کشور و هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و نیکاراگوئه در سال 2014 به اورتگا گفت :" ما شهامت خود شما و مردم نیکاراگوئه را تحسین می کنیم."

اورتگا نیز سفر پوتین را به کشورش رویدادی تاریخی دانست و گفت:" این نخستین سفر رئیس جمهور روسیه به نیکاراگوئه است و ما بسیار خوشحالیم که می توانیم از شما در خاک خود استقبال کنیم."

اورتگا به پوتین ابراز اطمینان داد که کشورش از تلاش های روسیه در جهت برقراری صلح و امنیت در جهان حمایت خواهد کرد. وی گفت:" ما آماده مشارکت در طرح های روسیه برای حفظ صلح در مناطق مختلف جهان هستیم. حل و فصل مناقشات و درگیری ها با بمباران و حمله میسر نیست، بلکه باید برای این کار رویکردهای منطقی اتخاذ کرد. بهترین راه عمل کردن مطابق خواست و اراده مردم است."

اعضای هیئت روس شرکت کننده در مذاکرات با مقامات نیکاراگوئه عبارت بودند از "سرگئی لاوروف" ، وزیر امور خارجه روسیه، "یوری اوشاکوف"، مشاور رئیس جمهور و" ایگور سچین"، مدیر اجرایی شرکت " روس نفت". 

 اعضای هیئت مذاکره کننده نیکاراگوئه نیز عبارت بودند از "لورئانو اورتگا"، فرستاده رئیس جمهور نیکاراگوئه در امور همکاری تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با روسیه،" والدراک خانتسکک"، معاون وزیر امور خارجه نیکاراگوئه که ریاست مشترک کمیسیون بین دولتی دو کشور را در زمینه همکاری های اقتصادی، پژوهشی و فنی بر عهده دارد، و "خولیو سزار آویلس"، رئیس ستاد مشترک ارتش نیکاراگوئه ، و سالوادور مانسل، رئیس شرکت انرژی اناترل. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار