مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه 99 درصد سوخت صنایع این استان گاز است، گفت: تامین سوخت گاز برای این حوزه با هدف بهبود کیفیت محیط زیست و مهار آلودگی هوا در اولویت بوده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، کهوند افزود: سرانه مصرف گاز در استان مرکزی روزانه 17 میلیون متر مکعب است که 75 درصد آن در حوزه صنعت، و بقیه در بخش های خانگی، تجاری و جایگاه های سی ان جی صرف می شود.
وی گفت : حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند که اغلب این واحدها در قالب شهرکهای صنعتی ساماندهی شده و این شهرکها نیز به شبکه گاز متصل هستند.
کهوند افزود : یکی از اقدامات مهم در حوزه گازرسانی با هدف مهار آلاینده های هوای اراک ، تامین سوخت گاز 22 کوره آجرپزی اراک است که تاکنون برای آن 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت : این طرح هم اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و راه اندازی آن به 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود : راه اندازی شبکه گازرسانی به کوره های آجرپزی اراک از مصرف 26 میلیون لیتر مازوت در سال می کاهد و در کیفیت هوای اراک اثر مستقیم دارد.
کهوند گفت: تامین سوخت گاز نیروگاه حرارتی شازند از سال گذشته تاکنون به عنوان تنها نیروگاهی که بین 60 واحد نیروگاهی کشور بیشترین سهم گاز مصرفی را داشته یکی دیگر از اقدامات شرکت گاز در راستای سالم سازی کیفیت هوا است.

برچسب ها: صنایع ، استان ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.