با افزايش 100 باب جايگاه گاز طبيعی فشرده (سي ان جي)، سهم آن در سبد سوخت کشور تا پايان امسال به 23 ميليون متر مکعب می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: شمار جايگاههاي عرضه گازطبيعي فشرده (سي ان جي) کشور به 2218 باب افزايش يافته است.

مصطفي کشکولي افزود: از ابتداي امسال تاکنون 37 باب جايگاه سي ان جي به بهره برداري
رسيد که 8 باب آن به کلانشهر تهران و بقيه نيز به کلانشهرهاي کرج، شيراز، تبريز و اصفهان مربوط مي شود.

وي با بيان اين که ظرفيت توزيع سي ان جي در جايگاههاي سوخت کشور به دو ميليون و 480 هزار مترمکعب درساعت (21 ميليون مترمکعب) رسيده است، اظهار کرد: اين ميزان، سهم خوبي را در سبد توزيع سوخت مصرفي در بخش حمل و نقل به خود اختصاص داده است.

کشکولي تصريح کرد: اين ميزان (21 ميليون متر مکعب) در بخش حمل و نقل از کاهش مصرف روزانه 21 ميليون ليتر بنزين حکايت دارد و تلاش مي شود تا پايان امسال به بيش از 23 ميليون متر مکعب برسد.

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با اشاره به استقبال مصرف کنندگان از سي ان جي، تصريح کرد: با توجه به اين مهم، مقرر شده تا شرکت ملي پخش به موازات افزايش جايگاههاي سي ان جي بر تبديل آزاد کارگاهي که صنايع دفاع عهده دار آن است، نظارت کند.

کشکولي اظهار کرد: پيش بيني مي شود تا پايان امسال در کنار خودروهاي تبديل کارخانه اي، خودرو تبديل کارگاهي نيز به ناوگان گازسوز اضافه شود.

وي درباره ساخت حدود 100 باب جايگاه سي ان جي در سال 93 ، گفت: اين تعداد جايگاه با کمک بخش خصوصي و نظارت شرکت ملي پخش به جايگاههاي کشور افزوده خواهد شد.

مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، افزود: بازرسي فني مخازن ايستگاهي آن دسته از جايگاههاي که به نيمه دوم عمر خود رسيده اند، يکي از فعاليتهاي مهم و در دستور کار است.

به گفته وي، امسال با کمک سازمان ملي استاندارد، مخازن ذخيره 880 باب جايگاه سي ان جي سراسر کشور بازرسي فني مي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار