مهمترین استفاده زئولیت در تولید پاک کننده های لباس است و همچنین در پزشکی و کشاورزی نیز کاربرد دارد

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، عضو کارگروه صنعت و معدن بسیج مهندسین استان سمنان با اشاره به اهمیت سنگ معدنی زئولیت در دنیای امروز به ذخائر ارزشمند این ماده معدنی در استان اشاره کرد و گفت: در جنوب سمنان دریایی از زئولیت وجود دارد و استان سمنان در ذخایر معدنی سنگ زئولیت در رتبه اول کشور قرار دارد .
محمدابراهیم برهانی در خصوص ورود شرکت های سرمایه گذاری در حوزه معدن ،گفت: طرح فرآوری خاک های صنعتی باید در اولویت کاری سرمایه گذار قرار بگیرد.
وی اظهار كرد: از لحاظ ذخایر معدنی استان سمنان در رتبه پنجم کشور قرار دارد و استان سمنان در حوزه گچ و نمک در رتبه اول کشور قرار گرفته است.
برهانی افزود: در این استان ذخایر معدنی بسیار بزرگی واقع شده است و در این راستا ما باید با ایجاد کارخانه های فرآوری مواد معدنی از فروش خام این مواد جلوگیری كنيم تا بتوان از فرآوری آنها ارزش افزوده بسیاری بدست آوریم که به عنوان مثال گچ را با کمترین قیمت و به صورت خام به فروش می رسانند که نشان دهنده عدم سرمایه گذاری بر فرآوری گچ در استان سمنان است.
عضو کارگروه صنعت و معدن بسیج مهندسین استان سمنان در مورد اهمیت سنگ معدنی زئولیت افزود: زئولیت در جهان به عنوان پدیده معدنی معرفی شده است که در جنوب سمنان دریای زئولیت وجود دارد و استان سمنان در ذخایر معدنی سنگ زئولیت در رتبه اول کشور قرار دارد و زئولیت ها به طور گسترده ای در صنعت برای تصفیه آب، به عنوان کاتالیزور و برای تهیه مواد پیشرفته استفاده می شود.
برهاني گفت: مهمترین استفاده زئولیت در تولید پاک کننده های لباس است و همچنین در پزشکی و کشاورزی نیز کاربرد دارد که از بین زئولیت‌های طبیعی فقط 9 نوع به مقدار زیاد در طبیعت یافت می‌شوند و از کاربردهای ديگر زئولیت در کشاورزی، محصولات خانگی، محصولات صنعتی، کاربرد در رآکتور و رادیواکتیو، کاربرد در محیط زیست، تصفیه آب و فاضلاب است.
وی در خصوص ورود شرکت های سرمایه گذاری در حوزه معدن خاط نشان کرد: طرح فرآوری خاک های صنعتی باید در اولویت کاری سرمایه گذار قرار بگیرد و بخش خصوصی فرآوری های سنتی را خریداری نماید و به فرآوری های صنعتی تبدیل نماید و با ارزش افزوده بیشتر به فروش برسانند و ذخایر سنگ آهن در استان سمنان بسیار محدود می باشد که این مشکل اساسی به شمار می آید./س
برچسب ها: معدن ، سنگ ، مواد معدنی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.