گروه‌های مسلمان و مسیحی شهر تولسا در ایالت اوکلاهمای آمریکا امسال در ماه رمضان دست به دست هم دادند تا صدها بی‌خانمان این شهر را اطعام و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  چندی پیش گروهی از مسیحیان شهر تولسا اقدام به راه‌اندازی کمپینی با عنوان روشنایی شب تولسا کردند.

در این کمپین افراد داوطلب در منطقه مشخصی در جنوب شهر تولسا جمع می‌شوند و به اطعام و پذیرایی از نیازمندان می‌پردازند.

جوانان زیادی از میان مسیحیان و مسلمانان تولسا داوطلبانه در این کمپین شرکت کرده‌اند و به یاری افراد آسیب‌دیده جامعه می‌پردازند.

الیسن مور، مدیر بنیاد اسلامی «ثریا آنی» که به کمک به بانوان آسیب‌دیده و نیازمندان اشتغال دارد، می‌گوید: کمک به نیازمندان بخشی از تعالیم اسلام است و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در ماه مبارک رمضان به این کار بپردازیم.

مور یکی از 80 مسلمان داوطلبی است که هر هفته برای سرو غذا و تهیه مایحتاج مردم نیازمند تولسا به محل این کمپین می‌رود و در کنار دیگر مسلمانان و مسیحیان داوطلب از مراجعه‌کنندگان پذیرایی می‌کند.

انیسه جکسن، بنیانگذار برنامه روشنایی شب تولسا می‌گوید: با توجه به بازخوردی که از مهمانانمان می‌گیریم، توانسته‌ایم به آن‌ها این احساس را بدهیم که افراد ارزشمندی هستند و برای ما اهمیت دارد که چه کسی هستند و از کجا آمده‌اند.

جکسن می‌گوید: ایده برگزاری روشنایی شب تولسا از برنامه مشابهی در پورتلند در ایالت اورگان برداشت شده است.

هیرا شیخ، رئیس هیئت‌مدیره انجمن اسلامی شهر تولسا می‌گوید: این کار برای ما مسلمانان در حقیقت جوهره آیین روزه‌داری است. دین اسلام ما را به توجه به فقرا و نیازمندان تشویق می‌کند. امیدوارم که این برنامه به صورت سالانه برگزار شود.

جوانان مسلمان شرکت‌کننده در این کمپین خود نیز پس از پذیرایی از نیازمندان روزه‌هایشان را افطار می‌کنند./Tulsa World
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار