استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: ضعف فرهنگ عمومی یکی از عوامل ضعف مطالعه در جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داود عبداللهی دیروز در نشست تخصصی لذت مطالعه برای دختران که در تالار بیضای‌اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انسانی یکی از مهمترین عناصر توسعه یک جامعه است و در این میان بانوان متخصص و آگاه محور توسعه هستند.

وی افزود: بانوان به دلیل مسائل عاطفی و نقش تربیتی و مدیریتی در خانواده تأثیر فراوانی بر دیگر اعضای خانواده می‌گذارند به طوری‌ که می‌توان گفت تأثیر بانوان نسبت به مردان بسیار پررنگ‌تر است.

این جامعه‌شناس با اشاره به وجود تصور نادرست در مورد بانوان و مطالعه، گفت: یکی از رسالت‌های مطالعه، دانش‌افزایی و آگاهی است بنابراین بانوان باید به این سمت سوق داده شوند.

عبداللهی با بیان اینکه اولین اثر مطالعه افزایش شناخت است، بیان کرد: دومین اثر مطالعه و کتابخوانی نیز تغییر نگرش به جامعه و محیط است، این تغییر نگرش سبب می‌شود نسبت به آینده احساس تکلیف کنیم که ثمره آن نیز تغییر رفتار است.

این استاد دانشگاه افزود: لازم است دختران از حداقل امکانات موجود برای مطالعه از قبیل کتابخانه، قرائت‌خانه، مراکز علمی و تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و... مطلع بوده و قانون مطالعه را به یک منش شخصی مبدل سازند.

وی وجود رقبای قوی مانند اینترنت و ماهواره، عدم احساس نیاز به مطالعه و فقدان یا ضعف فرهنگ مطالعه در خانواده، مهد کودک‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها را نیز از دیگر عوامل ضعف مطالعه و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، ضعف ، فرهنگ ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.