مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: سال گذشته 9 هزار و 680 تن گیاهان دارویی در استان تولید شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الله شهبازی‌، اظهار کرد: از سال 90 سطح زیرکشت گیاهان دارویی افزایش یافت به‌طوری که این میزان به 2 هزار و 737 هکتار با تولید 5 هزار و 763 تن رسید.

وی با اشاره به اینکه استان همدان رتبه پنجم تولید گیاهان دارویی را در کشور دارد، ادامه داد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در سال 92 به چهار هزار و 253 هکتار با تولید 9 هزار و 680 تن افزایش یافت.

شهبازی همچنین با بیان اینکه بیش از 47 درصد گشنیز کشور در استان تولید می‌شود و از این حیث حایز رتبه نخست هستیم، تصریح کرد: بیش از 98 درصد رازیانه کشور هم در استان تولید می‌شود.

وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی در شهرستان نهاوند و رزن واقع است به‌طوریکه سطح زیرکشت گیاهان دارویی در شهرستان نهاوند بیش از دو هزار و 200 هکتار و در رزن بیش از دو هزار هکتار است.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، بخش قابل توجهی از گشنیز تولیدی استان با واسطه به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی همچنین دلایل توسعه کشت گیاهان دارویی در استان را کم آب‌بربودن، بالا بودن اشتغال‌زایی نسبت به سایر فعالیت‌های کشاورزی، درآمدزایی بالا و امکان صادرات و ارزآوری دانست.

شهبازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیاهان دارویی در شرایط خاصی تولید می‌شوند بنابراین جزو گیاهان ارگانیک محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: همدان ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.