رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: مرحله دوم طرح تابستانه از 6 مرداد آغاز و تا 5 مهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور در جلسه کمیته هماهنگی و اجرای طرحهای ترافیکی ضمن تشکر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: اواخر دهه هفتاد افزایش تصادفات روند شتابانی داشت و تا سالهای 84 و 85 این روند همچنان ادامه داشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش خودروها و همچنین سفرها،‌ با همکاری دستگاه‌های مربوط رقم تصادفات به 18 هزار نفر رسید که باید تلاش کنیم این روند کاهش یابد.

اما در عین حال شاهد کاهش 3 درصدی تلفات تصادفات درسه ماهه اول سال 93 نسبت به سه ماهه اول سال 92 بوده‌ایم که این عدد نیز باید افزایش یابد و امیدواریم در هشت ماه باقیمانده با انجام اقدامات لازم به این مهم برسیم.

وی با اشاره به اینکه با جریمه محوری نمی توان به این هدف رسید گفت: باید بقیه متغیرها از جمله ایمنی و تجهیزات را نیز افزایش دهیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری و مشارکت مردم عدد سه درصد را که متعلق به آمار کاهش تلفات تصادفات است را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور در خصوص طرح تابستانه گفت: این طرح از یکشنبه 6 مرداد آغاز می شود و تا 5مهرماه و همزمان با شروع مدارس ادامه می یابد و با توجه به اهمیتی که این طرح دارد جلسه هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط هر دو هفته برگزار خواهد شد.

سردار مومنی از اجرای طرح سامانه نظارت مردمی در این طرح خبر داد و تصریح کرد: طرح سامانه 110120 که مربوط به نظارت مردمی است در سال گذشته برای اتوبوسهای بین شهری اجرا شد اما امسال این سامانه برای سایر خودروهای حمل و نقل مسافربری مانند مینی بوس و سواریهای مسافربر اجرا خواهد شد.

مرحله سوم این طرح نیز مربوط به تریلی‌ها و کامیونها است و در مرحله چهارم این طرح برای کلیه خودروهای سواری اجرا خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: در تابستان امسال برای درون شهر نیز کلیه تصاویر و اطلاعات مربوط به ثبت تخلفات به سامانه اجرائیات وصل خواهد شد.

سردار مومنی همچنین در خصوص آیین نامه اجرایی ماده 18 قانون بیمه اظهار داشت: در نظر داریم ایستگاه‌های سیاری در جاده های کشور مستقر کنیم تا اگر از ادامه حرکت خودرویی به علت نداشتن بیمه نامه جلوگیری شود همان جا با پرداخت حق بیمه بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پایان در خصوص کاهش سرعت در بزرگراه‌ها خاطر نشان کرد این موضوع باید بررسی شود اما به صورت مقطعی در بعضی نقاط حادثه خیز سرعت را کاهش داده ایم اما به صورت عمومی نیاز به بررسی بیشتری دارد.

شایان ذکر است در مرحله دوم طرح تابستانه هلال احمر، اورژانس ، امدادخودرو، سازمان راهداری همکاری دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته ، اقدامات ، متعلق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار