مستند 3 قسمتی "مرصاد کمینگاه شیطان" با موضوع بررسی مراحل شکل گیری و شکست عملیات فروغ جاویدان از سوی منافقین از شبکه یک سیما پخش می شود.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک،  حسین نادری کارگردان مستند مرصاد کمینگاه شیطان گفت: در این مستند 3 قسمتی با برخی از فرماندهان و رزمندگان 6 لشگری که از مناطق مختلف کشور که در عملیات مرصاد حضور داشتند صحبت کرده ایم.

نادری با بیان اینکه این مستند از امروز شنبه تا دوشنبه ساعت 18 به مدت 20 دقیقه پخش می شود گفت: با توجه به اینکه عملیات مرصاد در سه محور عملیاتی از اسلام آباد و کرمانشاه و تنگه چارزبر انجام شد به طور مفصل به جزییات این عملیات و نقش نیروهای عمل کننده در این عملیات ها می پردازیم.
 
به گفته نادری در قسمت اول مستند مرصاد کمینگاه شیطان، به ماهیت منافقین و اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خود را سهم خواه انقلاب می دانستند و بعد از اینکه آرمان هایشان را اعلام کردند از سوی امام خمینی مورد قبول واقع نشد و مخالفت این گروه با انقلاب شرح داده می شود.

قسمت دوم پناه بردن گروهک منافقین به گروه بعث عراق و شروع عملیات های ضد جمهوری اسلامی ایران و ترور و کشتار مردم در خیابان ها و قسمت سوم این مستند برنامه ریزی برای عملیات فروغ جاویدان با هدف براندازی دولت انقلاب اسلامی ایران بررسی می شود.

گفت و گو با برخی از فرماندهان لشگرهای شرکت کننده در عملیات مرصاد از جمله احمد کوثری از دیگر بخش های این مستند است.

گفتنی است؛ لشگرهای زیر در عملیات مرصاد شرکت داشتند:  لشگر 27 حضرت رسول ، لشگر 71 روح ا... اراک ، لشگر ویژه شهدا، تیپ 12 قائم سمنان ، تیپ انصارالحسین آبادان ، لشگر 58 ابوالفضل لرستان، تیپ نبی اکرم کرمانشاه .
 
عوامل دست اندرکار این مستند که در گروه نیروی زمینی سپاه تهیه شده است عبارتند از: کارگردان: حسین نادری،  تصویر بردار: مجتبی اصیلی - سعید مولایی ، هماهنگی تولید : پوراحدیان - معروفی - لدجو .
 
گفتنی است؛ پخش مستند 3 قسمتی  "مرصاد کمینگاه شیطان" با موضوع تحلیل و بازخوانی عملیات مرصاد از زبان شرکت کنندگان در این عملیات ، شنبه تا دوشنبه هر روز ساعت 18 شبکه یک است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، شبکه ، یک ، سیما ، شیطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار