رشت /

ضرورت تجاری سازی فناوری ها

با سرمایه گذاری در مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان توان و استفاده از توان علمی کشور، می توان زمینه تجاری سازی فناوری ها را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ استاندار گیلان بر اهمیت بخش فناوری و دستاوردهای علمی و اهمیت تجاری سازی آن تاکید کرد.

محمدعلی نجفی که از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور در رشت دیدن می کرد افزود: برای ازدیاد و ارتقای کیفیت محصول در واحد سطح راهی جز بهره مندی از دانش نوین فناوری نداریم و برای رسیدن به این هدف باید تلاش کرد.

وی اظهار داشت : پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور می تواند دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را علاوه بر استان های شمالی ، به کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه عرضه کند و به یک مرکز فرامنطقه ای تبدیل شود.

استاندار گیلان اظهار داشت: کشور در زمینه برخی از محصولات نظیر چای به دلیل عدم برخوداری کافی از پژوهش و فناوری، توفیق چندانی نداشته که سازمان جهادکشاورزی و دانشگاه گیلان باید زمینه ارتقای این گونه تحقیقات را فراهم کند.

مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور در سال 1383 در زمینی به مساحت 7 هزار و 200متر مربع در رشت راه اندازی شد و هم اینک ساختمان این مرکز تحقیقاتی با زیربنای 3 هزار و 650متر مربع در دست ساخت است.

فضل الله افراز افزود: این پژوهشکده دارای سه بخش آزمایشگاه بیوتکنولوژی دام و آبزیان ، تحقیقات ژنومیکس و کشت بافت و فیزیولوژی است که تکمیل و تجهیز ساختمان آن 50 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.


انتهای پیام /ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.