مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری ۲۲۰ محفل انس با قرآن با حضور قاریان داخلی و بین المللی، ماه مبارک رمضان امسال در استان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: یکی از نعمات خداوند قرآن مجید بوده و سبب هدایت، رشد، تعالی و معرفت برای بشریت امروزی می شود.

وی افزود: محکم ترین نردبان ترقی و رشد، نردبان مستحکم قرآن بوده که با تمسک به آیات قرآنی می توانیم به رشد و تعالی دست یابیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه امید است بتوانیم احکام و آیات قرآنی را توسط متولیان فرهنگی در جامعه پیاده سازی کنیم، تصریح کرد: اقتدار جهان اسلام به برکت قرآن و تعالیم دینی است.

علی زاده با بیان اینکه باید با تمسک به قرآن، دنیای اسلام را قرآنی کنیم، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا در حوزه حفظ، ترتیل، روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن کریم در امامزادگان استان گام های موثری برداشته است.

وی با اعلام اینکه امسال در حوزه قرآنی فعالیت های مناسبی در ماه مبارک رمضان در امامزادگان استان برگزار شد، گفت: 203 محفل انس با قرآن با حضور قاریان داخلی و 17 محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در سطح امامزادگان استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز از برگزاری 300 محفل انس با قرآن به صورت ترتیل خوانی برای نخستین بار در امامزادگان استان نیز خبر داد و افزود: 527 جلسه قرآنی نیز با اساتید قرآنی در امامزادگان استان طی ماه مبارک رمضان برگزار شد.

علی زاده با اشاره به استقبال شایسته جوانان و نوجوانان استان از طرح ها و برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ترتیل خوانی قرآنی نیز به صورت زنده از طریق شبکه تبرستان هر روز عصر از امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد.

وی با بیان اینکه تجلیل از خادمان قرآن در همه حوزه های مختلف قرآنی، نوعی تبعیت از مکتب اهل بیت و ارزش های دینی است، افزود: برای نخستین بار در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی، از سوی استاندار مازندران از آیت اللله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، به عنوان مفسر برتر قرآنی تجلیل شد.

برچسب ها: برگزاری ، محفل ، انس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.