اکران عید فطر یکی از پرو پیمان ترین فصل‌های فروش فیلم‌ها در سینمای ایران است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران اکران عید فطر که یکی از پر و پیمان ترین فصل های فروش فیلم‌ها در سینمای ایران است، از چند روز پیش آغاز شده و پخش کننده‌های مختلف هم هر کدام به نوبه‌ی خود سعی می‌کنند بهترین گزینه‌هایشان را برای نمایش در این فصل آماده کنند.
 
علاقه مندان سینما هم خود را برای دیدن تعدادی از بهترین فیلم‌های سال در این ایام آماده می‌کنند و دلسوزان هنر هفتم با توجه به پیش بینی‌هایی که از فروش فیلم‌ها در این فصل می‌شود، به روز های خوب سینمای ایران امیدوار شده‌اند.
 
از میان این فیلم‌ها، "رد کارپت" رضا عطاران هنوز از فصل قبلی اکران روی پرده مانده و نه تنها توانسته کف فروش را حفظ کند، بلکه استقبال از آن مرتبا روند تصاعدی پیدا می‌کند.

 

رد کارپت تا پایان شب گذشته با احتساب 33 روز نمایش توانسته به فروشی معادل 2 میلیارد و 50 میلیون تومان دست پیدا کند.
 
گفتنی است که اکران این فیلم در 70 سالن کشور همچنان ادامه دارد.
 
اما فیلم دیگری هم با بازی رضا عطاران در فهرست اکران عید فطر قرار گرفته است که کارگردان آن سعید سهیلی است.
 
"کلاشینکف" فیلم تلخی است اما عطاران در آن همان رند شوخ و طناز همیشگی است و این ممکن است به فروش فیلم سهیلی کمک فراوانی کند.



"کلاشینکف" طی ده روز اکران خود در تهران و هفت روز در شهرستان‌ها و با در اختیار داشتن 60 سالن مجموعا به فروش 530 میلیون تومان دست یافته که 360 میلیون آن سهم تهران بوده است.
 
"امروز" سید رضا میرکریمی هم فیلم دیگری است که در این ایام اکران شده است. میرکریمی فیلم سازی است که سینمای او همیشه دنبال کننده‌های خودش را داشته، و حضور پرویز پرستویی در آخرین اثر میر کریمی کنجکاوی‌ها را نسبت به آن بیشتر کرده است.
 
فیلم میر کریمی 9 روز است که اکران شده و در 13 سالن تهران 213 میلیون فروش داشته که از این رقم 130 میلیون فقط متعلق به تعطیلات 4 روزه‌ی عید فطر بوده است.
 
پخش کننده‌‌ی این فیلم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اعلام کرد که رقم دقیقی از فروش این فیلم در شهرستان‌ها در دست نیست و این آمار طی یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد.
 
اما منوچهر محمدی، کسی که شاید تنها تهیه کننده‌ی مولف در سینمای ایران باشد، با فیلم "فرشته‌ها با هم می‌آیند" به صف تهیه کننده‌هایی پیوسته که فیلمی برای اکران در این فصل آماده کرده‌اند.
 
"فرشته‌ها با هم می‌آیند" اثری است که نویسنده‌ی "طلا و مس" یعنی پسر منوچهر محمدی به عنوان اولین کارگردانی‌اش آن را جلوی دوربین برده و مثل سه گانه‌ی قبلی پدرش (زیر نور ماه، مارمولک، طلا و مس) بازهم موضوع آن روحانیت است.
 


جواد عزتی نقش روحانی را در این فیلم بازی می‌کند که این حضور می‌تواند بازی او در نقش روحانی طلا و مس و همینطور سریال موفق دودکش را به یاد‌ها بیاورد.
 
"فرشته‌ها با هم می‌آیند" تا کنون در شهرستان‌ها اکران نشده اما 16 سالن در تهران دارد که طی 10 روز نمایش در آن‌ها تا کنون به رقم فروش 142 میلیون تومان دست پیدا کرده است.
 
و اما بهروز افخمی که معمولا مهمترین ستاره‌ی فیلمش خود او است، "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" نام فیلمی است که افخمی با اقتباس از رمانی به همین اسم اثر همسرش مرجان شیر محمدی را جلوی دوربین برده. نقش اول این فیلم را هم مرجان شیر محمدی بازی می‌کند و به علاوه مهدی فخیم زاده و گوهر خیر‌اندیش هم در آن نقش‌های اصلی را برعهده دارند.
 
"آذر، شهدخت، پرویز و دیگران"، رامبد جوان را هم در فهرست بازیگرانش دارد و از دیگر هنرپیشه‌های آن امیرعلی دانایی، نعیمه نظام دوست، شهین تسلیمی و مانی حقیقی هستند.



فیلم افخمی یک کمدی خانوادگی است و تا کنون هم با استقبال نسبتا خوبی در گیشه‌ها مواجه بوده و طی ده روز نمایش خود در 20 سالن تهرانی، خود را به صف فروش 256 میلیون تومان رسانیده است.
 
اما "حراج" دومین فیلم حسین شهابی در قعر جدول فروش این فصل قرار دارد. این فیلم یک هفته قبل از عید سعید فطر در 12 سالن تهران اکران شد که تا کنون 44 میلیون تومان فروش داشته و هنوز در شهرستان‌ها امکان نمایش پیدا نکرده است.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار