مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از افزایش پدیده خشکسالی در این استان خبر داد.

ئ

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سعید یوسف پور با اشاره به کسب رتبه دوازدهم در ایجاد پدیده خشکسالی در بین استان های کشور توسط استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با کاهش 15 درصدی بارندگی و افزایش 5/1 درجه ای دمای هوا با خطر جدی در این زمینه مواجه است که روز به روز ابعاد آن وسیع تر می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت اقلیمی کنونی به شدت در 30 سال آینده تاثیر گذار خواهد بود گفت: بازنگری اصولی در مدیریت منابع آب ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: با آینده پژوهی و آمایش سرزمین در حوزه آب و محیط زیست، می توان تا حدی از روند پیشرفت این پدیده جلوگیری کرد.

وی، مهمترین بخش نگرانی زیست محیطی در استان چهارمحال و بختیاری را در زمینه بیابان زایی و فرسایش خاک به میزان 25 تن در هکتار و بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: مرگ آبخوان ها یا سفره های آب زیرزمینی و معضل کمبود آب در دشتهای استان، ایجاد کانون های مولد گرد و غبار و کاهش پوشش گیلاهی جنگلی و مرتعی از علل و پیامدهای بیابان زایی در استان می باشد.

یوسف پور به روند استفاده نامناسب آب در بخش کشاورزی اشاره و افزود: 25-20 درصد آب در این بخش هدر رفت دارد و این در حالی است که ما با کمبود آب شرب مواجه هستیم و 217 روستای استان چهارمحال و بختیاری با تانکر آب رسانی می شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.