مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به افزایش 25 درصدی حجم مسافر همزمان با آغاز سال تحصیلی گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان در سال تحصیلی جدید، بازسازی 450دستگاه اتوبوس فرسوده پایتخت آغاز شده است .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ پیمان سنندجی  با اشاره به اینکه بالغ بر 2500 دستگاه اتوبوس شهر تهران فرسوده هستند، گفت: خروج اتوبوس های فرسوده شهر تهران چند سالی است که به اغما رفته تا فرسودگی این ناوگان، خدمات رسانی به شهروندان را با مشکل مواجه کند .

وی با اشاره به اینکه همه ساله با آغاز سال تحصیلی 25 درصد بر حجم ترددها و استفاده شهروندان از ناوگان عمومی شهر افزایش می یابد، تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال 89 تاکنون یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به ناوگان عمومی شهر تهران اضافه نشده ، به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان در آغاز سال تحصیلی ، بازسازی 450 دستگاه اتوبوس فرسوده پایتخت آغاز شده است که اولویت این بازسازی نیز اتوبوس های بخش خصوصی است .

سنندجی افزود: با توجه به کمبود ناوگان و عدم اختصاص اتوبوس جديد به تهران، بازسازي کامل اتوبوس هاي فرسوده ، تقویت خطوط منتهی به دانشگاه و مراکز آموزشی ضروری است، لذا تا پيش از آغاز سال جديد تحصيلي و شروع به کار مدارس و دانشگاه ها بخشی از اتوبوس های فرسوده پایتخت بازسازی خواهند شد .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه نوسازی اتوبوس های فرسوده در کلانشهرها بخصوص کلانشهر تهران نیازی مبرم است که دولت باید به آن ورود پیدا کند، تصریح کرد: بودجه شهرداری کفاف جایگزینی اتوبوس های فرسوده را نمی دهد این در حالیست که طی سه سال گذشته که حتی یک دستگاه اتوبوس فرسوده از سوی دولت جایگزین نشده است .

سنندجی با اعلام اینکه شهرداری، تاکنون هزار دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری کرده است، گفت: خرید 450 دستگاه دیگر در دستور کار است که در حال حاضر 200 دستگاه مرحله نهایی خرید را سپری می‌کنند و 250 دستگاه دیگر نیز تا پایان سال وارد اتوبوسرانی می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط اتوبوس‌های خرید شهرداری تهران وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود، تاکید کرد: دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد که باید برای جایگزینی آنها چاره‌اندیشی شود.

سنندجی یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا استفاده از حمل‌ونقل عمومی است، این در حالی است که در تهران، همین وسایل حمل‌ونقل عمومی به دلیل آلودگی عاملی برای تشدید آلودگی هوا شده اند.

وی خاطرنشان کرد: دو ‌هزار و پانصد اتوبوس فرسوده و آلاینده شرکت واحد اتوبوسرانی شیب و ترافیک خیابان‌های شلوغ تهران را به سختی تحمل می‌کنند. این در حالی است که آلودگی تنها خروجی این فرسودگی نیست، بلکه ایمنی پایین این خودروها و تهدید جان شهروندان موضوع نگران‌کننده دیگری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: طبق مصوبه باید اتوبوس فرسوده بعد از هشت سال از رده خارج شود و اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان شوند، اما در حال حاضر این روند وجود ندارد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار