وزارت بهداشت در دهه‌های اخیر با تلاش دکتر مرندی، رئیس کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر توانسته آمار شیر دهی مادران را ارتقاء بخشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش تغذیه با شیر مادر با شعار تغذیه با شیر مادر یک عمر سلامتی، گفت: تغذیه با شیر مادر در 2 سال اول زندگی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند منشاء بسیاری از اثرات مثبت و منفی باشد به خصوص 6 ماهه اول زندگی هر فرد.

وی گفت: نه تنها ما که به اسلام ایمان و باور داریم، بلکه در تمام دنیا و مجامع بین‌المللی، دستور مجامع علمی است که مادران به تغذیه با شیر مادر همت داشته باشند و این نوع تغذیه از بسیاری از امراض جسمی و روحی و بیماری‌هایی چون آسم، عفونت‌های تنفسی، دیابت و اسهال و استفراغ کودک جلوگیری می‌کند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: سالانه 8 میلیون کودک در جهان به علت تغذیه نشدن با شیر مادر از دست می‌روند ضمن اینکه شیردهی برای مادران بسیار مفید بوده و از بروز انواع سرطان به خصوص سرطان سینه و بروز دیابت جلوگیری می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: "سازمان بهداشت آمریکا" در بیانیه‌های مکرر، توصیه به شیردهی مادران کرده است و وزارت بهداشت هم در دهه‌های اخیر با تلاش دکتر مرندی، رئیس کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر توانسته آمار شیر دهی مادران را ارتقاء بخشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار