حكایت تطبیقی داستان‌های شاهنامه و اقدامات رژیم صهیونیست در "درد مشترك"

برنامه "درد مشترك" پاسخی است به درخواست های متوالی مردم درخصوص پاسخ رسانه ملی و آیینه بودن رسانه در بازتاب اخبار و حمایت از مردم مظلوم غزه، 13 مرداد دومین قسمت خود را به روی آنتن فرستاد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگارانبه نقل از روابط عمومی شبكه دو، برنامه «درد مشترك» كاری از گروه خانواده شبكه دو سیماست كه در حمایت از مردم مظلوم غزه به ویژه كودكان و زنان تهیه و تولید شده و اجرای آن را محمدجعفر خسروی به عهده دارد. این برنامه زنده در دو نوبت صبحها ساعت 11 و شبها ساعت 21:30 از شبكه دو سیما پخش می شود.

در قسمت دوم این برنامه كه دوشنبه 13 مرداد ساعت 11:15 به روی آنتن شبكه دو رفت، خانم دكتر طیبه محمد (كارشناس ارتباطات) حضور داشتند و درخصوص داستان ضحاك (پادشاه ستمگر) و كاوه آهنگر (نماینده مردم ضعیف جامعه) و تطبیق آن با وضع فعلی رژیم صهیونیست و مردم غزه مطالب جالبی را عنوان كردند.

در ابتدای این گفتگو حدیث ابدالی (شاهنامه خوان جوان كشورمان) به شاهنامه خوانی آن بخش از داستان ضحاك و كاوه آهنگر پرداخت و در بخش دیگری از برنامه هم به داستان فرنگیس و گفتگو با پدرش اشاره كرد.

دكتر محمد خاطرنشان كرد: وقتی حكومتی به كودكان و زنان بی پناه حمله می كند، نشانه اتمام و انحطاط حكومت خود را امضاء كرده است. وقتی آمار یونیسف اعلام كرده كه در چند روز اخیر 300 كودك فلسطینی در غزه و 60 خانوار فلسطینی به شهادت رسیده اند، همین آمار حاكی از شقاوت رژیم صهیونیستی است اما رژیم اشغالگر باید بداند هرگاه كودك و مادری را به خاك و خون بكشاند، باعث حماسه گرایی و حماسه سرایی مردم فلسطین بیشتر می شود ضمن آنكه این اقدام موجبات بیداری مضاعف جامعه انسانی و جهانی و البته انحطاط خودشان را فراهم می آورد.

وی ابراز كرد: كتاب شاهنامه بزرگترین كتاب داستانی و حماسی دنیاست و اگر تمام جهانیان كمی با این كتاب آشنایی داشتند و داستانهای آن را مطالعه كرده بودند، می دانستند كه در شاهنامه، كودك، مظهر پالایش و پایش خانواده است و عظمت شاهنامه به خاطر آن است كه كودك را بر شاكله خانواده، مقدم می داند در حالی رژیم صهیونیست همین كودكان را مورد هجمه قرارداده است و با این اقدام، صدای جهانیان را درآورده است.

كارشناس ارتباطات این قسمت از برنامه، از اختصاص تیم بزرگی از كودكان زیر نظر دكتر پیرهانی (متخصص و آشنا به 21 زبان دنیا) خبر داد و خاطرنشان كرد: در این برنامه قصد داریم از كودكان بخواهیم داستانهایی از واقعه جنایات به كودكان غزه بگویند و با ترجمه آن داستانها و ارسال به كل جهان، نظر كودكان ایرانی را در نفی این اقدام یادآور شویم.

مهمان دیگر برنامه امروز، حمیدرضا غلامزاده (كارشناس ارشد مطالعات آمریكا، روزنامه نگار و فعال حوزه فضای مجازی) بود كه خبر از سامانه مجازی به آدرس islamiclife.ir داد. وی گفت: این سایت كه در زمینه سبك زندگی سالم است، فرصتی را فراهم خواهد آورد كه فعالان حوزه زنان، روزنامه نگاران، هنرمندان و   ... با حضور در این سایت بدون غربالگری و به دور از خط و مشیء خاص نظرات و دیدگاههای خود را درخصوص این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی بیان كنند.

در بخش دیگری از برنامه، عباس اسدی (خواننده نسل جوان كشورمان) به اجرای قطعه «شروع غزه» پرداختند.

آخرین مهمان دومین قسمت این برنامه، محمود سلامیان (از تهیه كنندگان گروه كودك و نوجوان شبكه جام جم) بود كه از همگرایی بزرگ رسانه ای در شبكه جام جم خبر داد، كه امروز ساعت 17 به مدت 120 دقیقه بطور همزمان از شبكه جام جم و شبكه های یك، دو، پویا، تهران، قرآن، آموزش و شبكه های برون مرزی الكوثر و سحر پخش می شود. شایان ذكر است این بخش از برنامه مابین برنامه «عصر خانواده» پخش می شود.

وی افزود: در این برنامه پیام كودكان ایرانی را به كودكان غزه خواهیم رساند و اینچنین برنامه ای نشان دهنده دغدغه مدیران رسانه ملی است و این قضیه یك مورد منحصر به فرد است. در این برنامه با هدف هم‌افزایی و هم‌رأیی و هم‌اندیشی مردم ایران به ویژه كودكان، مادران و جوانان، نسبت به بیزاری جستن از اسرائیل و حمایت از مردم غزه اقدام می شود.

محمدجعفر خسروی در بخشی از این برنامه گفت: درد غزه، درد مشترك است و جبهه غزه همان جبهه مسلمانان است... جبهه مظلومیت و انسانیت در برابر جبهه شقاوت. پس بر طبق تیتراژ این برنامه، «همراه شو عزیز... تنها نمان به در.... كین درد مشترك، هرگز جدا جدا.... درمان نمی شود»
مجری پرتلاش شبكه دو افزود: این برنامه برای كسانی كه عاطفه شان به جوش و خروش آمده و ذره ای انسانیت در وجودشان است، سؤالی مطرح می كند با این موضوع كه «چرا درد مردم غزه، درد مشترك است؟» از مخاطبان این شبكه كه علاقه مند به نظر درخصوص این سؤال هستند می خواهیم تا با شماره 88771103 و یا سامانه پیامكی 30000239 ارتباط برقرار كنند.

برنامه «درد مشترك» كاری از گروه خانواده شبكه دو سیما و به تهیه كنندگی ایوب سلیمی و حسین قربانی است كه در دو نوبت روزانه و شبانه به مدت یك هفته از شبكه دو سیما به روی آنتن می رود. این برنامه صبح ها ساعت 11 به مدت یك ساعت و شبها ساعت 21:30 به مدت یك ساعت پخش می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، رسانه ، ملی ، سیما ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار