جنتی با نام بردن از مصداق طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها گفت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف بوده چرا که این موضوع با ارزش‌های دینی هم نیز سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان‌ها با هدف تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید با حضور "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمد حسین انتظامی" معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل پارسیان برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با نام بردن از مصداق طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها اظهار داشت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف است و با ارزش‌های دینی هم سازگار نیست به عنوان مثال ما نمی‌توانیم در کنسرت‌ها تفکیک جنیستی کنیم یعنی یک روز خانم‌ها بروند و یک روز آقایان چرا که موجب جدایی بین خانواده‌ها می‌شویم.

وی ادامه داد: آقای روحانی رئیس جمهور نیز در جلسه‌ی دولت با این موضوع مخالف هستند و به وزیر کشور در خصوص برخی اقدامات نیروی انتظامی تذکر دادند.

علی جنتی تصریح کرد: به جای نگاه امنیتی و سیاسی باید نگاه فرهنگی و اجتماعی داشت.

در ادامه‌ی نشست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تسهیل در صدور مجوزها اظهار داشت: اکنون تسهیلات بیشتری برای موسسات فرهنگی فراهم شده است و طی مدت یک ماه بعد از تقاضا، مجوز آنها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون در حوزه‌ی نشریه‌ها نیز هیئت نظارتی تشکیل می‌شود که با تعیین تکلیف هیئت نظارت، مجوز تقاضای نشریه‌ها رسیدگی می‌شود.

جنتی با تأکید به مجامع قرآنی و گسترش فرهنگ قرآنی عنوان کرد: گسترش فرهنگ قرآنی جزء وظایف و سیاست‌های الزامی ما است که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ما تحمیل شده و ما باید آن را انجام دهیم همچنین مقام معظم رهبری نیز به حفظ قرآن و فرهنگ قرآنی تأکید داشتند و ما هم باید در این جهت حرکت کنیم.

وی افزود: آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگسازی و ایجاد کانون‌های فرهنگی هنر در مساجد پایه‌ی کار فرهنگی ما است؛ البته رسیدگی و تشویق این کانون‌ها جزء مواردی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیگیری کند.

جنتی با اشاره به حوزه مساجد نیز اضافه کرد: بحث نماز و مساجد باید با جدیت دنبال شود و اداره کل‌ ارشاد استان‌ها نیز باید به این سمت حرکت کنند.

وی در خصوص دولت الکترونیک بیان کرد: مراجعات باید در فضای مجازی گسترش دهیم و بسیاری از این مجوزها نباید از طریق مراجعه شخصی انجام شود همانطور که این کار در حوزه مطبوعات و تقاضای کاغذ انجام شده است.

جنتی درخصوص پیگیری مسئله‌ی عفاف و حجاب نیز گفت: همانطور که در مجلس شورای اسلامی رسانه‌ها و دیگر ارگان‌ها حجاب و عفاف بحث اصلی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نیز طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث حجاب و عفاف را پیگیری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت خانه بیان کرد: در حوزه‌ی فرهنگی هیئت نظارتی بر انتشار کتاب تشکیل شده همچنین شورای انتخابی برای صدور پروانه ساخت و نمایش در سازمان سینمایی تشکیل شده است که این افراد متخصص، اسلام شناس هستند.

جنتی تصریح کرد: دیگر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعات ضابطه مند کردن و شفاف سازی یارانه‌ها و همچنین سرعت عمل در صدور مجوز‌ها است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه لوایحی در بحث قانون تبلیغات نیز تهیه کرده و آن را در دولت ساماندهی می‌کند.

جنتی بیان کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات برای خبرنگاران همانطور که قبلا تصویب شده بود این‌بار منتهی به دستور رئیس جمهور انجام می‌شود و این موضوع به مطبوعات کمک می‌کند و همه‌ی ارگان‌ها را موظف تا اطلاعات خود را در اختیار مطبوعات قرار دهند.

وی با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای مختلف بیان کرد: ما با نهادهای مختلفی از جمله شهرداری تهران، وزارت صنایع و معادن تجارت، وزارت ارتباطات تفاهم نامه‌هایی امضاء کردیم تا با همکاری آنها اقدامات فرهنگی خود را انجام دهیم.

جنتی به تشکیل اتاق فکر در اداره کل استان‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: مدیران کل ارشاد در استان‌ها مدام درگیر کارهای اجرایی هستند و به طور حتم نیاز به اتاق فکری با حضور نخبگان، شخصیت‌های فکری و فرهنگی دارند که حداقل هفته‌ای یک جلسه در مورد مسائل فرهنگی بحث شود.

وی ادامه داد: اداره کل استان‌ها باید متکی به امکانات موجود باشند و ارتباط خود را با رسانه‌ها بیش از پیش کنند تا شبهاتی که به وجود می‌آید با برگزاری یک نشست مطبوعاتی برطرف شود.

جنتی خاطر نشان کرد: بانک اطلاعاتی از مجموعه روزنامه نگاران، هنرمندان، نویسندگان ایجاد خواهد شد و باید از حقوق هنرمندان فرهنگی به طور جدی حمایت کنیم.

گفتنی است؛ طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران که اخیرا با استقبال کارمندان زن و مرد این مجموعه مواجه شده از سوی رسانه‌های ضد انقلاب با عنوان جعلی "طرح تفکیک جنسیتی" معرفی می‌شود که این مسئله بارها از سوی مسئولین اجرا کننده تکذیب شده است. ماهیت، ذات و کارکرد طرح تکریم بانوان اساسا با طرح تفکیک جنسیتی در تضاد است.


 انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفاری
۱۶:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
اگر دولت با هرگونه تفکیک جنسیتی مخالف است چرا بانوان محترم شرکت کننده در هیات دولت به صورت مختلط نمی نشینند و همگی در یک سمت سالن قرار می گیرند.؟
Iran (Islamic Republic of)
مسجدی
۱۶:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
خواهشا در امر مساجد دخالت نکنید ...
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۵:۵۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
ایا اینکه اقای وزیر مخالف طرح تفکیک جنسیتی ست یعنی خواستار اختلاط جنسیتی ست؟
عنوان این طرح تکریم بانوان است نه تفکیک جنسیتی مگر گوسفنده که اینطوری عنوان میشه این توهین به ملته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
آقای وزیر از کدام دین سخن می گویند؟؟؟ «« دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف بوده چرا که این موضوع با ارزش‌های دینی هم نیز سازگار نیست.
»» ارزشهای کدام دین مد نظر آقای وزیر است.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۵:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
"ما نمی‌توانیم در کنسرت‌ها تفکیک جنیستی کنیم یعنی یک روز خانم‌ها بروند و یک روز آقایان "! کجای اسلام گفته خانوادگی بروید موسیقی گوش بدید!!! اصلا کجا گفته برید موسیقی گوش بدید ما که ندیدیم!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
زنده باید اعتـــــدال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
روحانی مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
از این بیشتر انتظار نمیره...
United States of America
مسعود
۱۱:۱۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
انگار که یک جماعتی از انسانها کلآ با اصل خلقت خداوند و خلق زنان و مردان در چند میلیون یا میلیارد سال قبل!! و آزاد گذاشتن این زن و مرد در کنار هم! یا مخالف هستند!! و یا بخل می ورزند...
دستور اسلام هم که هزارو اندی سال قبل توسط پیامبر عظیم الشان ص صادر شد...تنها تقوا و کنترل احساسات را درخواست فرموده است..
کجای مذهب دستور جداسازی زنان و مردان محجبه را خواسته است؟؟
تمنا دارم پاسخ فرمایید امثال من روشن شوند...
آخرین اخبار