جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران، روزهای جمعه و شنبه 17 و 18 مردادماه به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران روز جمعه هفدهم مرداد همزمان با ایام سالگرد بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران با نمایش 5 فیلم برتر سینمایی و مستند ایرانی و با حضور جمعی از کارگردانان و بازیگران مشهور سینمای ایران و تعدادی از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس کشورمان در توکیو افتتاح شد.


در افتتاحیه این جشنواره حسین حشمتی‌فر کاردار جمهوری اسلامی ایران در ژاپن ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان ایرانی و ژاپنی، کارگردانان و بازیگران سینما، بویژه جانبازان شیمیایی دفاع مقدس کشورمان، به برخی از اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و ژاپن اشاره کرد و در ادامه نقش توجه به کرامت انسانی به عنوان راهکار جلوگیری از فجایع بشری، و وقایع و رویدادهایی مانند "بمباران اتمی هیروشیما"، "بمباران شیمیایی حلبچه" و "سردشت" و هجوم به غزه را تبیین کرد.

جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران و ژاپن به منظور ارتقای تعاملات فرهنگی و تقویت دوستی دو ملت بزرگ ایران و ژاپن و آشنایی ژاپنی ها با رنج مردم ایران از جنگ تحمیلی برگزار شد.

فیلمهای " شیار143" با حضور خانم نرگس آبیار کارگردان این فیلم، "اتوبوس شب" در حضور آقای کیومرث پوراحمد کارگردان این فیلم، "تنهای تنهای تنها" با حضور آقای احسان عبدی پور کارگردان، فیلم "پاداش سکوت" با حضور آقای پرویز پرستویی بازیگر نقش اول فیلم و مستند "خاطراتی برای تمام فصول" با حضور آقای مصطفی رزاق کریمی کارگردان، در جشنواره فیلم جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران در توکیو به نمایش گذاشته است.

دو ملت بزرگ و دارای تمدن کهن در دو سوی غرب و شرق آسیا هستند و از اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی برخوردارند. این دو ملت در تاریخ خود رنج جنگ را چشیده‌اند و امروز به شدت خواستار برقراری صلح و دوستی در جهان هستند.

فیلم های انتخاب شده، صلح‌جویی ایرانیان و محنت آنان از جنگ را به تصویر کشیده بود و پیش از نمایش در توکیو در شهر هیروشیما هم بر روی پرده رفته بود.

انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار