سفیر ایران به قربانیان بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی ادای احترام کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "رضا نظرآهاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، روز پنج شنبه 15 مرداد و یکشنبه 18 مرداد 1394 جهت گرامی داشتن یاد و خاطره قربانیان بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی، در مراسم هفتادمین سالگرد بمباران اتمی این دو شهر ژاپن شرکت کرده و با حضور در جایگاه ویژه و اهدای گل نسبت به قربانیان این واقعه ادای احترام کرد.
 
رضا نظر آهاری همچنین در مراسم ویژه ای که شهردار و استاندار هیروشیما هر ساله به این مناسبت برگزار می کنند در کنار دیگر مقامات ژاپنی و یا دیپلماتهای مقیم شرکت کرد. در این مراسم آقای شینزو آبه نخست وزیر، شهردار هیروشیما و نماینده دبیرکل سازمان ملل سخنرانی کردند. در این سخنرانی ها مقامات ژاپنی از تلاش کشورشان در جهت محو سلاحهای اتمی در خلال کنفرانس بازنگری NPT سخن گفتند.

سفیر کشورمان در حاشیه این مراسم در پاسخ به خبرنگاران شبکه NHK و روزنامه آساهی شیمبون درباره مراسم یادبود قربانیان حمله به هیروشیما گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قربانی سلاحهای کشتارجمعی احساس مشترکی با مردم ژاپن در خصوص بمباران اتمی هیروشیما دارد. به همین دلیل 10 نفر از مجروحان شیمیایی ایران هم اکنون در جمع کثیری از شرکت کنندگان این مراسم حضور دارند و هدف آنها این است که از همه کشورهای مجهز به اینگونه سلاحها بخواهند برای محو سلاحهای کشتار جمعی تلاش کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار