راه اندازی مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینان، برنامه های آموزش بازاریابی و فروش، همکاری با نهادهای مختلف اقتصادی برای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان و طراحی بسته هایی برای توانمند سازی فارغ التحصیلان از جمله مهمترین محورهای هشت برنامه گذشته کافه سوال با موضوع کار آفرینی بوده است. برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه دو که فصل جدید خود را به کارآفرینی اختصاص داده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در برنامه 20مرداد هم یکی از کار آفرینان موفق که طرح های جدیدی را برای تولید و کارآفرینی در پیش دارد مهمان برنامه بود، ناهید معزز، هنرمند و کارآفرین برتر که در توضیح کار خود گفت: آموزشگاهی در زمینه تولید انواع محصولات هنری و آموزش انواع صنایع دستی مثل طراحی، دوخت، نقاشی و خوشنویسی و سایر هنرها دارم که در تهران و اصفهان مشغول به فعالیت است اما همیشه دغدغه این رو داشتم که کارآموزان و هنرجویان پس از آموزش بازاری برای فروش محصولات خود نداشتند.
 
وی افزود با این دیدگاه طرحی را برای حمایت از کارآفرینان به سازمان فنی و حرفه ای ارائه کردم که با حمایتهای این سازمان در مرحله اجراست و از مسوولان و سازمان تشکر ویژه ای دارم و از همین جا از همه کسانیکه قصد کار و تولید دارند  دعوت می کنم تا مراجعه کنند،پس از آموزش در زمینه مورد علاقه شان از بین آنها گزینش می شود و از 5 تا 100 میلیون برای تولید و کارآفرینی به آنها وام داده می شود.
 
ناهید معزز ادامه داد علاقمندان می توانند به سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کنند و لینک ثبت نام در آن سایت وجود دارد.
 
مهری بلوکی، یکی از هنرجویان آموزشگاه که کار خود را از پنج سال شروع کرده بود نیزمهمان دیگر برنامه بود و گفت در این مدت آموزشهایی از قبیل کار روی لباس،ربان دوزی، رو تختی، حکاکی میوه و سایر کارهای هنری را آموزش دیدم و تا حدی به دنبال درآمد زایی و فروش محصولاتم پیش رفتم  ولی باز هم نیاز به آموزش دارم و امیدوارم در آینده بتوانم به عنوان یک کار آفرین اشتغال زایی بیشتری داشته باشم.
 
کوروش پرند، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز در خصوص افزایش صادرات  گفت: متاسفانه در زمینه برند سازی و بازاریابی ضعیف عمل شده و تیم هایی مسوول این کار شدند تا با بازاریابی و بسته بندی بهتردر بازارهای بین المللی که بازارهای خوبی برای محصولات ایرانی هستند حضور بیشترو بهتری داشته باشیم.
 
پرند در خصوص ثبت نام علاقه مندان در آموزشگاه هنری و پس از آن تولید و کار آفرینی گفت: بینندگان عزیز می توانند با مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه ای به لینک سایت آموزشگاه هنری وصل شود و ثبت نام کنند. در حال حاضر فعالیت برای سه شهر تهران، اصفهان وکاشان برنامه ریزی شده است و به مرور گسترش می یابد.
 
ناهید معزز درباره گرانی محصولات هنری گفت: این محصولات، صنایع دستی با ارزشی هستند و در واقع بهای آن، بهای مزد دست هنرمند و تبحروهنر و زوق هنرمند است و این هنرخاص و منحصر به فرد است و امیدواریم با اجرایی شدن طرح از این پس بعد از آموزش هنرجویان با حمایت های بیشتر مثل دادن وام به کارآفرینی و تولید منجر شود . همچنین تولید کنندگان بیمه نیز خواهند شد.
 
معزز ضمن تشکر ویژه از سازمان فنی حرفه ای خواستار حمایت‌های بیشتر دولت شد و گفت: کشورهایی مثل چین و ژاپن واقعا از ما چیزی بیشتر ندارند و در برخی موارد ما بسیار از آنها جلوتر هستیم و اگر بهای بیشتری به هنرمندان و تولیدات آنها داده شود،حتما پیشرفت بیشتری خواهیم کرد.
 
وی افزود: امیدوارم در زمینه برند سازی و صادرات هم برنامه ریزی های بیشتری صورت گیرد،برند محصولات ما هم با نام سانیا خواهد بود که امیدواریم روز به روز جای بیشتری در بازار باز کند.
 
برنامه «کافه سوال» کاری از گروه اجتماعی شبکه 2 سیماست که از شنبه تا چهارشنبه بعد از خبر 20:30 با اجرای مژده لواسانی روی آنتن تلویزیون می‌رود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
خانم مومنی از استان کرمان
۲۱:۳۲ ۲۲ دی ۱۳۹۵
سلام من یک راهنماییی میخواستم برا چند تا شغل تولیدی بتوانیم با همسرم و چند نفر دیگه شغل ایجاد کنیم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
سلام بنده فارغ التحصيل رشته هنرهای تجسمی هستم و نقاشی روی سفال را به خوبی انجام میدم میخوام کار آفرینی کنم لطفا مرا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
باسلام من کار سرمه دوزي،گلدوزي،تکه دوزي بلدم ولي مشتريندارم بايد به کجا مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
من وشوهرم بیکاریم وبه کار اشپزیوقلاب بافتنی مهارت دارم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محدثه امیدی
۲۰:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
من کار هنری هویه قلاب بافی بلدم خیلی دوست دارم کارم رو بفر
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۶:۳۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام خسته نباشیدمن46سال دارم دیپلم خیاطی دارم هویه کاری قلاب بافی بافتنی گلدوزی بادست حلقه بافی منجوق دوزی سرمه دوزی بلدم ودنبال کاردرمنزلم لطفاراهنمایی کنیدبه کارخیلی احتیاج دارم
Iran (Islamic Republic of)
همایونی
۱۸:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
باعرض سلام
بطور اتفاقی نوشته های کاربران ذیل این مطلب را دیدم
مجموعه ما بنام فادیاشاپ در شهر اصفهان در زمینه توزیع لوازم خیاطی و خرازی فعالیت دارد و در زمینه کارهای هنری می تواند به هنرجویان تا حد مقدور مشاوره و راهنمایی کند دوستانی که تمایل دارند

موفق و پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۳:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
سلام خسته نباشید.من خانمی 43ساله که به هنر خیاطی مهارت کامل دارم و میخواهم کار تولیدی راه اندازی کنم که در کنارش از بچه های تحصیل کرده و بیکار خودم استفاده کنم.لطفا منو راهنمایی کنید.با تشکر
1394/5/4
Iran (Islamic Republic of)
رضوان صفری
۲۱:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
من در اسلامشهر زندگی میکنم می خواستم ببینم در این شهر ستان چه کاری می توانم انجام دهم؟
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۶:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
باسلام من هم کارهای هنری وداخل منزل انجام دادم ولی فقط زحمت زیادی داره وسودی نداره دستم به جایی بند نیس چه کارمیتونم بکنم?
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۱۷:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
من هم واقعا دوست دارم تو خونه کارکنم خیلی کارها هم انجام دادم اما به دلیل خوب نبودن بازاریابازاریابی خوب شکست خوردم
United States of America
فاطمه
۲۳:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۴
من خیلی وقته دنبال کار در منزل هستم واقعا نیاز دارم ولی اگر شهریه کلاسها به این گرانی باشد که نمی توانم ثبت نام کنم برای کسی که نیازمند است مقدور نیست لطفا چاره ای بیاندیشید.
Iran (Islamic Republic of)
سمیه ترابی
۲۱:۵۳ ۳۱ تير ۱۳۹۴
کاردرمنزل میخواستم.کارهنری هم بلدم.گلسازی.ملیله دوزی.سرمه دوزی.ملحفه دوزی.شلوار راحتی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۴
چطور میشه با شما تماس گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۴
امکان استفاده ااز این کلاسها برا کسانی که در شهرهای دیگه هستن نیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۴
امکان استفاده ااز این کلاسها برا کسانی که در شهرهای دیگه هستن نیس؟
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه صادقی
۱۲:۲۷ ۳۱ تير ۱۳۹۴
باسلام و وقت بخیر
من اتفاقی تو برنامه های آموزشی که توخوابگاه ها میگذارند کیف چرم دست دوز یاد گرفتم خودم الان میتونم کیف درست کنم ولی توسبزوار مشتری نداره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه عاشوری
۱۲:۰۵ ۳۱ تير ۱۳۹۴
کاش من هم میتوانستم کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۳:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
من به اموزشگاه سونیا زنگ زدم فقط یک گره را اموزش بگیرم مبلغ ۲۵۰ هزار تومان خواست که خیلی گرون بود چه برسه به این که بخوای آموزش کامل هنری ببینی
Iran (Islamic Republic of)
شهلا شجاع الساداتی
۱۷:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
دوست دارم روزی باشد که مربیان بتوانند آموخته های خود را به صورت صحیح در اختیار اقشار کم در آمد یا لا اقل محتاج به آموزش بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
حقی ری
۰۰:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
کاش منم میتونستم توخونه کارکنم خیلی دوست دارم ولی هردری میزنم پیدانمیکنم
آخرین اخبار