"یائیر لاپید" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از جامعه بین‌المللی خواست یک بسته بزرگ را به منظور کمک به غزه مشروط به بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطینی به قدرت در این منطقه به جای حماس، کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "یائیر لاپید" در گفتگو با اسوشیتدپرس اعلام کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، حاکم مشروع غزه است و اگر حماس برکنار شود، محاصره دریایی این منطقه توسط اسرائیل پایان خواهد یافت.

لاپید همچنین اعلام کرد مذاکرات درباره آتش‌بسی بلندمدت که در حال حاضر به میانجیگری مصر انجام می شود، باید به بازگشایی گذرگاه مرزی رفح بین مصر و غزه منجر و طرف غزه به جای حماس توسط تشکیلات خودگردان فلسطینی کنترل شود.

وی افزود به عنوان اقدامی بعدی، عباس باید مسئول هر گونه کمکی باشد که جامعه بین‌المللی به منظور بازسازی غزه ارائه می‌کند.

وی با اعلام اینکه من فکر می‌کنم این امکان‌پذیر است، افزود: ما باید به یاد داشته باشیم که تشکیلات خودگردان فلسطینی کنترل غزه را در دست داشت و همچنان حاکم قانونی غزه است و باید به جای حماس که یک سازمان تروریستی است، آنجا باشد.

لاپید با اشاره به حماس گفت: اگر ْآنها می‌خواهند مکانی را که در آن زندگی می‌کنند، بازسازی کنند، باید این را بپذیرند.

وی درباره انتقادهای بین‌المللی از اسرائیل به علت مرگ غیرنظامیان نیز مدعی شد: ما فکر می‌کنیم از لحاظ قانونی، تحت حمایت هستیم.

وی مدعی شد: هیچ کشور دیگری به میزان ما تلاش نمی‌کرد جلوی تلفات غیرنظامیان را بگیرد.

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که مذاکره‌کنندگان اسرائیلی بعد از ظهر روز دوشنبه ساعاتی پس از آغاز آتش‌بس 72 ساعته با حماس، برای گفتگو درباره یک آتش‌بس بلندمدت وارد قاهره شدند.

حماس تاکید دارد به منظور برقراری آتش‌بس، اسرائیل همه درخواست‌های این گروه را از جمله بازگشایی بندر دریایی غزه بپذیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار