رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز همراه با لاشه شکار خبر داد.

رضا کرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: به دنبال تماس تلفنی یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر حضور یک شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات ˈزرین دشتˈ از توابع منطقه شکارممنوع ˈکاوه دهˈ اعضای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام شدند.


وی گفت: پس از ساعتی تحقیق و جست وجو یک دستگاه موتور سیکلت رها شده نظر محیط بانان را جلب کرد و با جستجوی بیشتر بخصوص ردپاهای بر جای مانده در محیط،یک شکارچی غیرمجاز همراه با لاشه دو رأس حیوان حمایت شده از نوع قوچ و میش وحشی در محل دستگیر شد.


کرمی افزود: این فرد ابتدا خود را یکی از دامداران منطقه معرفی کرد و منکر هر گونه شکار غیر مجاز بود.


وی خاطرنشان کرد:متهم در ادامه حاضر به پرداخت جریمه 36 میلیون ریالی خسارت وارده به محیط زیست شد و هم اینک پرونده برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادگاه فرستاده شده است.


براساس این گزارش؛وسعت منطقه شکارممنوع کاوه ده برابر با 75 هزار هکتار است که یک گذرگاه زیست محیطی بین منطقه گرم کویری گرمسار و منطقه سرد البرز جنوبی محسوب می شود و گونه های جانوری و گیاهی ارزشمندی را در خود دارد.


گفتنی است؛با توجه به اهمیت منطقه، در سالیان اخیر تلاش‎های بسیاری صورت گرفته تا بحث ارتقای آن از لحاظ تقسیم بندی مناطق تحت مدیریت سازمان،شکل واقعیت به خود بگیرد که در سال 88 مصوبه آن جهت ارتقا از منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده به تصویب هیات وزیران رسیده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.