مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: در راستای طرح های ملی و استانی بخش جنگل، طرح احیا، غنی سازی و گسترش جنگل در 250هکتار از جنگل های استان در حال اجراست

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، موسی صابری افزود: این طرح با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا می شود.

وی گفت: در این راستا 75هکتار از جنگل های هیرکانی شهرستان مانه و سملقان واقع در منطقه هاور و آزادگان عملیات نهالکاری و غنی سازی با نهال گونه های جنگلی و بومی منطقه صورت گرفته است.

وی کشت 60هزار اصله نهال گلدانی و احیا و غنی سازی جنگل های ایرانی و تورانی استان با بذور جنگلی در سطح 40 هکتار را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

صابری گفت: برای مراقبت و نگهداری جنگل کاریهای انجام شده به همراه پارک های جنگلی در سطح 450هکتار از ابتدای امسال تاکنون دو میلیارد و 500میلیون ریال هزینه شده است.

ناحیه رویشی هیرکانی خراسان شمالی در سطح 25هزار هکتار در شهرستان مانه و سملقان دارای گونه های درختی نظیر بلوط، بلندمازو، ممرز، افراشیردار و گونه های درختی کوتاه قد و درختچه ای چون سیاه تلو، زرشک، زالزالک و شیرخشت است.

این جنگل ها به دلیل برخورداری از تنوع گیاهی فراوان و وجود قلل نسبتا مرتفع، چشمه سارها و دره های پرآب چشم اندازهای بدیع طبیعی را به منظور جذب گردشگرسبز (اکوتوریست) به وجود آورده است/ش/ن.


برچسب ها: غنی سازی ، جنگل ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.