بسیاری از مطالبی که در روزهای اخیر در خصوص بورس دکتری مطرح می‌شود غیر اخلاقی است و گروهی سعی در بدنام کردن حوزه آموزشی کشور دارند.

زارعی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پرونده بورس دکتری در همه دولتها وجود داشته است و مربوط به دولت خاصی نمی‌شود اما در روزهای اخیر طرح برخی مباحث در این زمینه و بردن نام افراد خاص کاملا غیر اخلاقی است و به ضرر خود آنهاست.چرا که اشکالات پرونده بورسیه هر چه باشد باید از طریق مجرای قانونی و منطقی طرح و حل شود.

وی گفت: اینکه اسم افرادی را در سطح جامعه بیاوریم و بگوییم فرزندان مسئولین از این بورس استفاده کرده‌اند درست نیست چرا که حتی وزیر علوم هم خودش بورس بوده است و قریب به اتفاق اکثر اعضای هیات علمی دانشگاهها هم بورس بوده‌اند.

وی با بیان اینکه فضاسازی بر علیه این پرونده غیر اخلاقی است خاطر نشان کرد: در این پرونده اشکالات فراوانی وجود دارد که مربوط به یک دولت خاص نمی‌شود بلکه در دولتهای قبل نیز وجود داشته است و همه تلاش نمایندگان مجلس این است که فضا را بر علیه گروهی خاص تخریب نکرده و سیاسی عمل نکنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه وزارت علوم در یک سال گذشته عملکرد روشنی در پرونده بورس دکتری نداشته است و باید بررسی‌های بیشتری روی این پرونده صورت گیرد تا حق کسی پایمال نشود آنچه مشخص است توجه به این نکته است که تمامی افراد بورس شده مشکل دار نبوده‌اند.

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.