ناصر فیض در اختتامیه هشتمین دوره "جشنواره شعر طنز" گفت: من امروز گزارشی برای ارائه ندارم و برای سخنرانی نیز نیامده‌ام.

به گزارشخبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگارانحاضر در محل برگزاری اختتامیه هشتمین دوره جشنواره شعر طنز؛ این مراسم با حضور علیرضا خمسه ( مجری )، ناصر فیض ( دبیر هنری جشنواره )، علی نصیریان ( بازیگر پیشکسوت و داور بخش تئاتر جشنواره ) و جمعی از هنرمندان روز گذشته ساعت 18 در حوزه هنری برگزار شد.

بنا براین گزارش؛ علیرضا خمسه در ابتدای این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان از ناصر فیض خواست تا گزارشی از هشتمین جشنواره شعر طنز ارائه دهد، سپس در ادامه این مراسم ناصر فیض ضمن عرض سلام و خوش‌آمدگویی به مهمانان گفت: من امروز گزارشی برای ارائه ندارم و برای سخنرانی نیز نیامده ام، من امروز فقط آمده‌ام که از صاحبنظران و اهالی طنز تشکر کنم.

 از کسانی که در این سال‌ها در حوزه طنز به حوزه هنری طنزهای متفاوتی را ارائه داده‌اند و دنبال کرده‌اند.

وی افزود: البته ما به بخشی از خواسته‌هایمان و آنچه که مد نظرمان است رسیده‌ایم و باید از این به بعد به دنبال بقیه آن باشیم.

در ادامه این مراسم علی نصیریان گفت: به جوانان می‌گویم از الگوهایی که در گذشته از آنها استفاده شده در کارهایشان تکرار نکنند و از راه‌های جدیدی در آثار کمدی خود استفاده کنند و به شیوه‌های جدیدی رو بیاورند.

نصیریان عنوان کرد: جوانان امروزی با برخورداری از تفکر و اندیشه باید مسیر جدیدی را در تئاتر کمدی بسازند و این راه را ادامه دهند. گاهی عده‌ای از افراد به من می‌گویند که تجربیات را به جوانان منتقل کنم.

وی ادامه داد: من نمی‌گویم که تمام تجربیات من بدرد جوانان نمی‌خورد ، اما باید بگویم که تجربیات من پاسخگوی نیازهای این جوانان نیست و آنها خودشان باید به یک تجربه برسند.

این بازیگر عنوان کرد: این اتفاق دارد در تئاتر پیش می‌آید و آنها آثاری را ارائه می‌دهند که برای تئاتر هم خوب است و به ما امید می‌دهد که اتفاقات ماندگار و زیبایی خلق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: من از حوزه هنری تشکر می‌کنم و به نظر من اینکه در هر زمینه‌ای بخشی در جشنواره وجود دارد خوب است اما در تئاتر از مسئولان و مدیران می خواهم که آن را تبدیل به یک جریان هنری کنند و در طول سال کارگاه‌های بازیگری و کارگردانی و تولید و نگارش متن‌های کمدی برگزار کنند و به این جریان کمک کنند تا ما شاهد جریان هنری خوبی در کشور باشیم.

گفتنی است؛ در طول این مراسم علیرضا خمسه بارها به طنازی پرداخت و خاطرات خود  را از اتفاقات مختلف  بیان کرد.

در این دوره از جشنواره و بر اساس آراء هیات داوران، نفرات برتر به شرح زیر معرفی شدند:

 نفرات اول تمام بخش‌ها

بخش مقاله: سید محمد رضا طبسی از سمنان

بخش عکس: علیرضا رنجبر زیدانلو از خراسان رضوی

بخش نثر: اکبر نیتی از زنجان

بخش شعر: در این بخش و در گروه تک اثر به ترتیب اولویت 7 شعر شایسته تقدیر شناخته شدند و جوایز مقام اول تا سوم میان آنها تقسیم شد و در بخش مجموعه اثر نیز هیچ یکی از آثار برگزیده شناخته نشد.

سید امیر سادات موسوی از همدان، سعید طلائی از همدان، عباس احمدی از قم، محمد نظری ندوشن از یزد، راشد انصاری از هرمزگان، و سید محمد جواد میر صفی از قم نفرات برگزیده این بخش هستند.

بخش نمایش: کاوه مهدوی از تهران

بخش فیلم کوتاه: رتبه برتر نداشت

 نفرات دوم کلیه بخش‌ها

بخش مقاله: زهرا دری از اصفهان

بخش عکس: محمد صادق رضایی از ایلام

بخش نثر: محمد کوه خضری از قم

بخش داستان کوتاه: رضا احسان پور از اصفهان

بخش نمایش: احسان جانمی از اصفهان

بخش فیلم کوتاه: مهدی تنگستانی از بوشهر

 نفرات سوم کلیه بخش‌ها

بخش مقاله: نجمه زارع از یزد

بخش عکس: یوسف اکبری از آذربایجان شرقی

بخش نثر: حامد اسحاقی از یزد

بخش داستان کوتاه: ابراهیم اردلان از تهران

بخش نمایش: سید حسین ساداتی از مازندران

بخش فیلم کوتاه: کوروش عطایی و آزاده موسوی از تهران

 نفرات تقدیر شده در بخش ویژه( الگوی خانواده اسلامی و ایران1404)

بخش نثر: سنا شایان از تهران

داستان کوتاه(مجموعه اثر): ارژنگ حاتمی از خراسان رضوی

بخش شعر: مجتبی احمدی از کرمان


انتهای پیام/

برچسب ها: گزارش ، جشنواره ، شعر ، طنز ، اختتامیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار