مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه تولید گوگرد یکی از دستاوردهای این مجتمع گازی است گفت: این پالایشگاه دارای ظرفیت تولید روزانه 2100 تن گوگرد می باشد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ناصر اسلامی در حاشیه بازدید کارشناسان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از واحدهای تولید گوگرد و کود گوگرد بنتونیتی پالایشگاه خانگیران با اعلام این خبر افزود: این مجتمع گازی بزرگترین واحد تولید گوگرد کشور به شمار می رود و سالانه حدود 600 هزار تن گوگرد با خلوص 98/99 درصد در این شرکت تولید می شود که حدود 25 درصد از آن در داخل کشور به مصرف رسیده و حدود 75 درصد از آن توسط خطوط ریلی به بندرعباس منتقل و از آنجا به کشورهای چین و هند صادر می شود.

وی تصریح کرد: این واحد پالایشی در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی فرآورش گاز طبیعی در راستای حفظ محیط زیست و ارزش افزوده تاسیسات، ظرفیت تولید گوگرد دانه بندی(پاستیل) و یا کود گوگردی بنتونیتی به میزان 650 تن در روز را دارد.

اسلامی در رابطه با ضرورت مصرف کود گوگرد بنتونیتی در خاک های ایران گفت: بیشتر خاک های کشاورزی ایران قلیایی ( دارای PH بالا )و آهکی بوده که این مساله باعث کاهش راندمان جذب عناصر موجود در خاک توسط گیاه می شود.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد افزود: با بکار بردن گوگرد بنتونیتی در خاک، بنتونیت موجود در آن رطوبت خاک را جذب نموده و دانه های آن در خاک متلاشی شده و می تواند به عنوان تامین کننده نیاز گیاه به گوگرد و هم به عنوان اصلاح کننده خاک های قلیایی مصرف شود.

وی گفت: با بکاربردن این کود، اسیدیته خاک های قلیایی اصلاح، کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی افزایش می یابد و خاک های شور و سدیمی که غیرقابل کشت می باشند نیز اصلاح و شرایط برای رشد گیاهان فراهم می گردد.

ناصر اسلامی افزود: این شرکت آماده همکاری با سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سایر بخش های دولتی و خصوصی برای ارائه محصول گوگرد تولیدی خود به کشاورزان استان خراسان رضوی و سایر استان ها می باشد.

//انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوب ومفید