رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست تخصصی ارتباطات و گردشگری که 30 مرداد در شهر شیراز برگزار شد از راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در 40 کشور هدف گردشگری خبر داد.

 به نقل ازحوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ امین عارف نیا با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان جهانی جهانگردی 1 میلیارد و 188 میلیون نفر گردشگر در سال 2013 جابجا شده اند گفت: سهم ایران از این میزان گردشگر بسیار ناچیز است و با توجه به قابلیت های گردشگری در سرزمینی با بیش از 31 هزار آثار و جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و قرار گرفتن در فهرست 10 کشور برتر جهان از این لحاظ  باید در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات بسیار وسیع تر کار کرد.
 
عارف نیا با اشاره به اینکه کشور ترکیه درآمدی معادل 32 میلیارد دلار در سال 2013 از جذب گردشگر کسب کرده است افزود: ترکیه در مقایسه با کشور ما در درجه پایین تری از لحاظ جاذبه های متنوع تاریخی و فرهنگی قرار دارد با این حال موفقیت این کشور در جذب گردشگر به خاطر تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب بازریابی و بازر سازی بوده است .
 
وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحول عظیمی در حوزه تبلیغات و گردشگری کشور بوجود آمده است و شاهد حضور بیش از 130 گروه شبکه های مختلف تلویزیونی، روزنامه ای و مستند ساز معتبر بین المللی به منظور تهیه گزارش از وضعیت گردشگری ایران بوده ایم که با تهیه گزارش های خبری و مستند، تصویری مطلوب، امن و آرام از جلوه های تاریخی و تمدنی کشور ارائه کرئه اند.
 
وی تاکید کرد: ما با تاکید بر استمرار این روند و با استفاده از ظرفیت رسانه های بین المللی باید تلاش  کنیم در جذب گردشگران خارجی گام های جدی برداریم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضوی خبیر
۲۰:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
با سلام پشنهاد میشود یک کانال تلویزیونی بین المللی جهت گوشه ای از نمایش اثار تاریخی و گردشگری ایران وهمچنین تبلیغات پر حجم در شبکهای ماهواره ای ایجاد وانجام شود بسیار مفید وموثر باشد