به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،این هواپیمای مدل 3 متری با نام کامل جی.ال 10 گریسد لایتنینگ به موتور دیزلی مجهز است که درون کابین هواپیما نصب شده و سوخت مشتق شده از روغن سرخکردنی را برای تولید برق مصرف میکند. برق تولیدی نیز برای چرخاندن 10 موتور این هواپیما استفاده میشود که 8 تای آن ها روی بالها و 2 تای دیگر روی بالچههای عقب نصب شدهاند.
برای برخاستن هواپیما، بالها و بالچههای عقب به وضعیت عمودی میچرخند و هر 10 موتور هواپیما، ملخها را با قدرت تمام میچرخانند تا هواپیما به هوا بلند شود و در هوا معلق شود. وقتی هواپیما به ارتفاع مناسب رسید، بالها و بالچهها به وضعیت افقی میچرخند و با استفاده از دو موتور انتهای بال به حرکت خود ادامه میدهد.
نخستین آزمایش این هواپیما به تازگی با موفقیت انجام گرفته و ناسا امیدوار است در آزمایشهای بعدی بتواند با تکمیل این ایده به روشی اقتصادی و نوین برای کاهش آلایندگی کربن پروازهای تجاری دست یابد.