چراغ سبز زن آوازه خوان مورد حمایت بی بی سی، از کجای کشور روشن می شود؟

مهدیه محمد خانی که مدتی است در گروه ماه به مدیریت مجید درخشانی فعالیت دارد، همچنین ارتباطات نزدیکی نیز با محمد رضا شجریان دارد و می توان شجریان را یکی از پل های نزدیکی و تبلیغ بی بی سی برای این خواننده محتمل کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، اخیرا آوازه خوانی پیدا شده است که علیرغم اینکه در ایران زندگی می کند، در شبکه های معاند اجراهای زنده‎ی تلویزیونی دارد و مورد حمایت آن رسانه ها نیز قرار می گیرد . به گفته این رسانه ها وی در حال حاضر نیز تلاش می کند تا در شهر تهران اجرای زنده داشته باشد و بساط آوازخوانی زنان  در ایران را دوباره به راه اندازد.

مهدیه محمدخانی که گفته می‎شود فارغ التحصیل رشته ی معماری است و به حسب علاقه، به موسیقی روی آورده است؛ مدتی است که به سراغ خوانندگی نیز آمده و در شبکه هایی نظیر«من و تو۱» و «بی‎بی‎سی» حضور پیدا کرده و آوازخوانی کرده است. وی همچنین آلبومی را هم تهیه کرده و به صورت غیررسمی(بخوانید زیرزمینی) به توزیع و انتشار آن در فضای مجازی می‎پردازد.

وی در مصاحبه ای که در نهم ژوئن۲۰۱۴ با رادیو«چشم انداز بامداد» وابسته به بی‎بی‎سی فارسی داشت اعلام کرد که قمرالملوک وزیری-معروف به قمر- اولین زن کاباره ای ایران را الگوی کاری خود قرارداده است. قمرالملوک وزیری معروف به «قمر» اولین زنی بود که به صورت بی حجاب  در کنسرت حاضرشد و تکخوانی کرد.



این اوازه خوان  خانم که مدتی است در گروه ماه به مدیریت مجید درخشانی فعالیت دارد و همچنین ارتباطات نزدیکی نیز با محمد رضا شجریان دارد و می توان شجریان را که دوستی نزدیک صادق صبا مدیر شبکه معاند بی بی سی است ،یکی از پل های نزدیکی و تبلیغات هدفمند بی بی سی برای این خواننده زن محتمل کرد.



شجریان در آغوش صادق صبا مدیر شبکه معاند بی بی سی

وی که در ایران زندگی می کند و به راحتی در محافل عمومی ظاهر می شود؛ مجوز خوانندگی ندارد. اما به راحتی آلبوم تولید می کند و در شبکه های اجتماعی قرار می دهد. جالب تر اینجاست که معلوم نیست چگونه یک فردی که مجوز انتشار آلبوم ندارد، می تواند مجوز برگزاری کنسرت را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کند و در فرهنگسرای وابسته به وزارت ارشاد-فرهنگسرای نیاوران- کنسرت برگزار کند!

این مسئله از دوحالت خارج نیست: اول این که وزارت فرهنگ و ارشاد دچار سهل انگاری شده است و یا دوم این که عمدی در کار بوده است که این فرد که با شبکه های معاند هم همکاری می کند توانسته است دوبار به اجرای زنده و تکخوانی در تهران بپردازد.

البته در آبان ماه سال گذشته که مهدیه محمدخانی در تالار وحدت تهران کنسرتی اجرا کرد، شایعاتی مبنی بر حضور علی جنتی-وزیر وقت فرهنگ و ارشاد-در آن برنامه وجود داشت. که ظاهرا ایشان مسئله ی حضور خود در آن برنامه را تکذیب کرده بودند.

در صفحات رسانه های ضد انقلاب از محمدخانی با عنوان قهرمان شکست طلسم ۳۵ ساله جمهوری اسلامی و  اولین زنی که توانسته است قبح شکنی کند و در ایران آوازخوانی کند یادشده است.
حال باید دید چگونه این خانم که یک مطرب آوازه خوان طاغوتی را الگوی خود قرار داده است اینچنین در پی تغییر فضای فرهنگی هنری ایران است و به این راحتی عرصه برای او باز شده است!



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.