مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزیدگان جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی در دهه کرامت در شهرکرد تجلیل خواهند شد.

جواد کارگران افزود: داوری آثار رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی پایان یافت و بیست و هفت نفر برگزیده در سه گروه سنی مشخص شدند.
وی گفت: در بخش شعر نوجوان، امیر حسن ابراهیمی خبیر  از تهران، محمد صدرا ابراهیمی خبیر از تهران و سیده سحر کاظمی  از چهارمحال و بختیاری مقام اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش داستان هم، امیر برخیا معصومی  از کهکیلویه و بویر احمد، امیر حسن سلمانی از گلستان و  ریحانه شیرانی از چهارمحال و بختیاری اول تا سوم شدند.
در بخش قطعه ادبی، هیات داوران آرا خود را به زینب مشتاقی از مرکزی، عارفه صباغی از خراسان جنوبی و  آریا جوانمهر از گلستان داد.
در بخش شعر گروه سنی جوان، علی مردانی از آذربایجان غربی، طاها ارجونی از گلستان و ستاره رفیعیان از گیلان مقام های اول تا سوم را به دست آورد.
در بخش داستان این رده سنی نیز، زینب دلاور از اصفهان، سیده فاطمه قریشی نیا از اردبیل و سارا نظری از چهارمحال و بختیاری به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.
همچنین در قطعه ادبی رده سنی جوانان، رضا داود آبادی از مرکزی، مطهره اقبالی نیا از چهارمحال و بختیاری و سودا فکور از اردبیل برتر شدند.
در بخش شاعران رده سنی بزرگسالان نیز سعیده مولوی زاده از تهران، هادی فردوسی از فارس، نیره هاشمی از خراسان رضوی شاعران حایز رتبه های برتر شدند.
همچنین در بخش داستان رده سنی بزرگسالان نیز منصور استرکی از لرستان، فریبا داود آبادی از مرکزی و امید مردانی از چهارمحال و بختیاری اول تا سوم شده اند.
در بخش قطعه ادبی رده سنی بزرگسالان نیز زهرا یکه فلاح از قزوین و زینب سنچولی از گلستان و نسیم نوروزی از اصفهان عناوین برتر را کسب کرده اند.
جواد کارگران افزود: اشاعه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین، تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و کمک به انتشار گسترده این آثار از اهداف برگزاری این جشنواره است.
بیش از یک هزار و 500 اثر در سه بخش داستان، شعر و قطعه ادبی به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی استان چهارمحال و بختیاری رسید.
برچسب ها: تجلیل ، جشنواره ، کودک ، نوجوان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.