"هاآرتص" اذعان کرد "بنیامین نتانیاهو" فرصت را غنیمت شمرد و با پذیرش توافق آتش بس با حماس، از موقعیت کنونی‌اش فرار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در گزارشی به قلم "براک رفید" تحلیلگر سیاسی تاکید کرد "بنیامین نتانیاهو" بدون هیچ‌گونه گفتگو‌ی سازماندهی شده و یا رای‌گیری، و تنها با یک تماس تلفنی کوتاه به اعضای کابینه، توافق آتش بس با حماس را پذیرفت.

وی افزود: می‌توان گفت او (نتانیاهو) فرصت را غنیمت شمرده و فرار کرد.

روزنامه هاآرتص نوشت: وزیران کابینه از جمله نفتالی بنت ، آویگدور لیبرمن ، اسحاق آبرانوویچ و گلعاد اردان توافقنامه آتش بس با حماس را به این علت که در کابینه امنیتی به رای گذاشته نشده است، رد کردند.

این وزیران کابینه می گویند که فقط در جریان جزئیات قرار گرفته اند و فرصت رای دادن به آن را نیافته اند.

یک مقام ارشد در بیت المقدس گفت که اسرائیل به مصر اطلاع داد پیشنهاد آتش بس نامحدود را پذیرفته است. این مقام افزود توافقنامه خواسته های حماس از جمله یک بندر دریایی ، فرودگاه و آزادی زندانیان را در بر ندارد و هر کدام از طرفین در مذاکراتی که بعد از آتش بس برگزار می شود ، خواسته های خود را مطرح خواهند کرد. کمک های بشردوستانه از جمله تجهیزات و مصالح لازم برای بازسازی غزه از طریق گذرگاههای تحت کنترل اسرائیل وارد غزه خواهد شد.

همچنین این احتمال وجود دارد که منطقه ماهیگیری غزه وسعت یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
و هنوز محاکمه و مجازات کشتار و مجروح کردن بی دلیل و از روی خودخواهی تعداد 15000 نفر زن و بچه بی گناه و بی دفاع در راه است . این جنایت برای سران رژیم صهیونیستی راه فراری ندارد .
دادگاهی مثل دادگاه نورنبرگ باید تشکیل شده و سران فاشیست و نازی رژیم صهیونیستی را محاکمه و مجازات کند .
آخرین اخبار