سناتور آمریکایی معتقد است که داعش را نمی‌توان در کوتاه مدت شکست داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه هیل، سناتور "کریس مورفی" از تاخیر اوباما در اقدام نظامی علیه داعش دفاع کرد و گفت که این گروه تروریستی را نمی توان در کوتاه مدت شکست داد.

سناتور مورفی عضو کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: فکر نمی کنم بتوان داعش را در کوتاه مدت شکست داد. ما باید آنها را تضعیف کنیم.از این رو فکر می کنم الان در خصوص حملات هوایی در عراق حق با رئیس جمهور است.

وی افزود: آمریکا به تنهایی نمی‌ تواند این گروه را تضعیف کند و متحدان نیز باید کمک کنند. تنها راه برای متوقف کردن داعش بسیج شدن سنی ها و شیعیان و کشورهای دیگر است.

مورفی درخواست اوباما برای ورود متحدان منطقه ای به این مناقشه را تکرار کرد. 

اوباما هفته گذشته جان کری را مامور تشکیل چنین ائتلافی کرد.البته مورفی در خصوص مداخله عربستان ، اردن و مصر ابراز تردید کرد و گفت: فکر می کنم این کار خیلی دشوار باشد.در برخی موارد این دشمنان آمریکا مثل ایران بودند که  با آمریکا سهیم شدند و اقدام کردند. اما این کار  دشوار خواهد بود و اوباما باید مراقب باشد زیرا مردم آمریکا خواستار یک جنگ دیگر نیستند. اگر او می خواهد با  نیروی نظامی به سوریه برود باید از کنگره اجازه بگیرد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار