طرح پرورش و بسته بندی گل‌ها و گیاهان دارویی در سمیرم به صورت آزمایشی اجرا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، طراح این بسته‌ بندی‌ها ، اظهارکرد: زرین گیاه (رزویی)، آویشن دنایی و رازیانه (بادیون) از جمله گیاهان دارویی با خواص طبیعی است که انتظار داریم بتوانیم پرورش و بسته‌ بندی آنها را به نحو احسن انجام دهیم.

ابدالی با بیان اینکه این نوع گیاهان دارویی تنها در ارتفاعات رشد پیدا می‌کنند؛ به ویژه زرین گیاه که بیشتر در رشته کوه‌های زاگرس یافت می‌شود، افزود: این طرح را در مساحت بیش از 2000 مترمربع و در روستای خینه واقع در دامنه‌های رشته کوه دنا و در مجاورت روستای خفر سمیرم اجرا کرده‌ایم.

وی به خاصیت و ارزش دارویی زرین گیاه اشاره کرد و گفت: آنتی اکسیدانت، ضد سرطان، ضد دردهای روماتیسمی، ضد التهاب، کاهنده درد، التیام دهنده زخم، ضد اسپاسم، ضد باکتری و ضد ویروس از جمله خاصیت‌های زرین گیاه است.

ابدالی خاطرنشان کرد: این طرح تحت نظارت پروژه بین المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی است که با همکاری و نظارت اداره‌های منابع طبیعی، محیط زیست استان اصفهان و منابع طبیعی شهرستان سمیرم انجام می‌شود.

وی افزود: انتظار داریم با همکاری اهالی منطقه و برخی نهادها و دستگاه‌های مربوط، اجرای این طرح را گسترش داده و از تخریب این نوع گونه‌ها نیز جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.