کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه، بهبود و تامین تغذیه کودکان و برای رسیدگی به این خانواده ها، سبدهای غذایی به عنوان مکمل برای جلوگیری سوء تغذیه تهیه می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیر کمیته امداد امداد امام خمینی (ره) شهرستان میامی گفت: ماهیانه 600هزارریال به کودکان مبتلا به سوء تغذیه در این شهرستان پرداخت می شود.

محمدمهدی اصغری با بیان اینکه تغذیه یکی از مسائل مهم و ضروری خانواده ها است، افزود: بسیاری از فرزندان به دلیل نداشتن منبع درآمد و ضعیف بودن وضعیت معیشتی خانواده ها، دچار سوء تغذیه می شوند و جبران آن برای خانواده ها دشوار یا غیرممکن است.

وی با اشاره به اینکه با جلوگیری از سوء تغذیه، کاهش هزینه ها و ارتقاء سطح سلامت نیازمندان را به همراه دارد، گفت:رسیدگی نشدن این بیماری، موجب بیماری های صعب العلاج و پرهزینه می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی میامی افزود: کمیته امداد با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه، بهبود و تامین تغذیه کودکان و برای رسیدگی به این خانواده ها، سبدهای غذایی به عنوان مکمل برای جلوگیری سوء تغذیه تهیه می کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد این شهرستان به 200 کودک زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه که از طریق مراکز بهداشتی شناسایی و معرفی شدند ماهانه 600 هزار ریال پرداخت می کند گفت: در هر ماه 120 میلیون ریال در این زمینه به این کودکان و تعدادی از بیمارانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند پرداخت می شود.

وی در خصوص نحوه کمک رسانی به این افراد نیز اظهار داشت: این مبالغ به کارت هایی که برای این کودکان تهیه شده واریز می شود و خانواده ها از طریق فروشگاه های طرف قرارداد در میامی، کالپوش و فرومد سبد غذایی خود را برابر با استاندارد تغذیه خریداری می کنند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.