"سید عبدا... صفی‌الدین"،‌ نماینده حزب‌ا... لبنان در ایران گفت: تمام مقاومت‌ها و نهضت‌های پایداری جهان از امام خمینی(ره) و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس تأثیر گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم مقاومت، با حضور حسین نیرومند، مدیر هنری جشنواره، جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت، محمد رضا شرف الدین، مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس، سید عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در ایران، محمد خزایی دبیر جشنواره‌ی مقاومت و از میان هنرمندان جهانبخش سلطانی، مرتضی شعبانی، محمد تقی فهیم منتقد و اهل قلم در مرکز هنری اسوه برگزار شد.
 
بنابر این گزارش، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، مجری برنامه بیان کرد: این جشنواره ممتاز ترین جشنواره‌ی کشور ایران می‌باشد، زیرا مزین به نام شهدا و انقلاب اسلامی است. همانطور که می‌دانید این جشنواره دو سالانه‌ است و در این دو سال تمام تلاش همکاران و فیلم سازان برای ساخت بهترین اثر در این زمینه بود.
 
وی همچنین افزود: من خوشحالم که امسال برخلاف سال‌های گذشته به بحث تبلیغات و پوستر‌ها و طراحان آن‌ها توجه شد چون درسال‌های گذشته این بحث کمتر به چشم می‌آمد.
 
نیرومند افزود: تقاضای ما از طراحان پوستر در سه وجه بود؛ یکی اینکه پوستر‌ها باید ایده داشته باشد، چون در طراحی پوستر‌ها دو شیوه‌ی فرم‌ گرا و محتوا گرا داریم که به نظر من تلفیق این دو بهتر است، اما ما خواستیم تا به محتوا توجه بیشتری شود؛ همچنین سادگی طرح پوستر از نکات مورد نظر ما بود، ما از هنرمندان خواستیم پوسترها را پیرایش کنند نه آرایش و دیگر اینکه روحیه‌ی ایرانی در پوسترها جلوه گر باشد.
 
وی اظهار داشت: ما باید برای هنرمند آنقدر شخصیت و ارزش قائل باشیم که کار هنری وی را بپذیریم.
 
وی با نام بردن از طراح پوستر اصلی جشنواره که "سیدحسن موسی زاده" بود، گفت: یک اصلاح کوتاه در بخش‌هایی از متن پوستر توسط دبیرخانه‌ی جشنواره قرار گرفته است اما در کل پوستر ایشان بسیار خوب بود.
 
پس از سخنان نیرومند، پوستر اصلی جشنواره رونمایی شد و سپس، از سید عبدالله صفی الدین، نماینده‌ی حزب الله لبنان در ایران دعوت شد برای رونمایی از پوستر عماد مغنیه و سخنرانی به جایگاه بیاید.
 
نماینده‌ی حزب الله لبنان بیان کرد: هدف اصلی ما،‌ معرفی سینمای مقاومت و همچنین شخصیت‌‌های عرصه‌ی مقاومت و پایداری به جهان اسلام است؛ تمام مقاومت‌های دنیا مدیون مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و همچنین امام خمینی(ره) است.
 
وی افزود: شکی نیست که هرکس از ولایت پیروی کند، خداوند راه را برایش باز می‌کند.
 
صفی الدین یادآور شد: پس از جلساتی که بعد از پیروزی لبنان با سید حسن نصرالله داشتیم، تمام افراد حاضر در جلسات از شهید عماد مغنیه به عنوان یک نابغه‌ی نظامی و جنگی در مسائل استراتژیک یاد کردند و باید یادآور شوم شهید مغنیه هیچگاه دست از پیروی از ولایت نکشید و تا زمان شهادت پیرو ولایت اسلامی بود. من از شما در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری و حتی سینما درخواست دارم که با تحقیق و بررسی در زمینه‌ی زندگی شهید عماد مغنیه، این شخصیت را به جهان معرفی کنید.
 
پس از سخنان صفی الدین، پوستر بزرگداشت شهید عماد مغنیه به دست وی رونمایی شد.
 
بخش بعدی رونمایی متعلق به بسیج هنرمندان با عنوان جلوه‌گاه نور بود که از نادر طالب زاده، دبیر این بخش در غیاب وی تجلیل شد.
 
رونمایی از پوستر سمینار "افق نو" با حضور مرتضی شجاعی طراح پوستر، قسمت بعدی این مراسم بود.
 
سپس از پوستر بزرگداشت چهار هنرمند توسط شورای سیاست گذاری جشنواره توسط جواد جباری، مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت، محمدرضا شرف الدین مدیر عامل سینمای دفاع مقدس و محمد خزایی دبیر جشنواره برای بزرگداشت این هنرمندان،‌ رونمایی شد.
 
در ادامه جهانبخش سلطانی، برای تجلیل به روی صحنه آمد و از پوستر خود رونمایی کرد. نفر بعدی مرتضی شعبانی بود که به عنوان کسی که از لحظه‌ی شهادت مرتضی آوینی در فکه فیلم برداری کرده، برای تجلیل و رونمایی از پوستر دعوت شد.
 
وی گفت: امیدوارم که در آینده قدر سینمای دفاع مقدس و مقاومت را بیشتر بدانیم؛ ایران به عنوان یک صنعت سینما در مقابل صهیونیسم ایستاده است.
 
مراسم تجلیل از ابوالقاسم طالبی به نیابت از او توسط خزایی دبیر جشنواره انجام شد و نفر آخر محمد تقی فهیم بود که اظهار داشت: این جشنواره خانه‌ی دوم ماست و از لحاظ عاطفی همیشه احساس را به ما منتقل کرده است. سینمای مقاومت ایران در مقابل جریان‌های مختلف تخریب کننده همیشه به دنبال احیای سینما و فرهنگ است.
 
در پایان خزایی دبیر جشنواره اعلام کرد: در یک کنفرانس مطبوعاتی که هفته‌ی آینده تشکیل می‌شود، اطلاعات مخصوص به جشنواره‌ی مقاومت را به اصحاب رسانه خواهیم رساند. امیدواریم که با همکاری و همیاری دوستان این جشنواره با اهداف خود به سر منزل مقصود برسد.
 
وی افزود: 60 مهمان خارجی خواهیم داشت که در فضایی که برای آن‌ها فراهم می‌شود، به نشست‌ها و گردهمایی‌های مخصوص جشنواره خواهیم پرداخت.
 
خزایی با بیان شعار جشنواره‌ی امسال،"جشنواره‌‌ی بین المللی فیلم مقاومت برای همه‌ی مردم ایران"، از حضار خداحافظی کرد.
 

 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، مقاومت ، پوستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.