یک عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت نخست وزیر این کشور به احتمال زیاد روز سه شنبه اسامی نامزدهای خود برای دو وزارتخانه امنیتی را ارائه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی المسله ، "عبدالاله النائلی" نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون روز جمعه گفت : " حیدر العبادی" نخست وزیر  عراق به احتمال زیاد روز سه شنبه در جلسه پارلمان، اسامی نامزدهای خود برای دو وزارتخانه امنیتی را ارائه خواهد داد.

النائلی اعلام کرد : العبادی علاقه مند است به تعهدی که  دوشنبه گذشته در پارلمان داده عمل و کابینه خود را تکمیل کند.

وی افزود: العبادی برای این دو سمت ، افرادی را پیشنهاد خواهد داد که با تجربه و مستقل بوده و شایستگی این سمت ها را داشته باشند.

علی علاق عضو دیگر ائتلاف دولت قانون با تاکید بر ادامه گفتگوها برای مشخص شدن وزرای دفاع و کشور، هرگونه دخالت امریکا در انتخاب آنان را تکذیب و آن را امری داخلی دانست.

حیدر العبادی دوشنبه گذشته در جلسه پارلمان موفق شد برای اکثر وزارتخانه ها رای اعتماد بگیرد و متعهد شد در جلسه بعدی پارلمان نامزدهای خود برای تصدی وزارت کشور و دفاع را اعلام کند.
در همین حال یک منبع در ائتلاف کردستان عراق روز جمعه اعلام کرد : این ائتلاف روز سه شنبه موضع خود را درباره شرکت در دولت جدید عراق اعلام خواهد کرد.

این منبع گفت : ائتلاف کردستان هنوز موضع خود را درباره دولت جدید اعلام نکرده است و وزرای کرد دولت العبادی نیز هنوز وزارتخانه های خود را تحویل نگرفته اند.

وی افزود : رهبران ائتلاف روز سه شنبه ، شرکت در دولت را بررسی خواهند کرد.

ائتلاف کردستان پس از رأی اعتماد پارلمان عراق به دولت حیدر العبادی ، برای دستیابی به حقوق و خواسته های خود ، به دولت جدید سه ماه فرصت داده است.

در دولت جدید عراق از ائتلاف کردستان ،هوشیار زیباری با سمت معاون نخست وزیر ،  روز نوری شاویس با سمت وزیر اقتصاد ، فریاد راوندوزی با سمت وزیر فرهنگ و ملاس الحسینی با سمت وزیر بازرگانی حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار