بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی استان اردبیل بعد از 3 روز رقابت با معرفی برترین‌ها پایان یافت.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان اردبیل،در مراسم اختتامیه این جشنواره که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:‌ بعد از رقابت 179 هنرمند در 9 رشته هنرهای تجسمی منتخبان معرفی شدند تا لوح سپاس و تندیس جشنواره را به همراه دیپلم افتخار دریافت کنند.
 
سیدناصر اسحاقی افزود: در این سه روز هنرمندان 31 استان کشور که 95 نفر آنها را آقایان و 84 نفر را بانوان تشکیل می‌دادند در رشته‌های طراحی، نقاشی، تصویر‌سازی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، خوشنویسی، نگار‌گری و حجم‌سازی به رقابت پرداختند که از بین آنها در هر سه رشته سه نفر برگزیده معرفی شدند.
 
وی تصریح کرد: 26 نفر در نقاشی، 26 نفر در طراحی، 12 نفر در حجم‌سازی، 13 نفر در نگارگری، 15 نفر در خوشنویسی، 19 نفر در پوستر، 22 نفر در رشته کاریکاتور، 22 نفر در عکاسی و 22 نفر در تصویر‌سازی در این سه روز در قالب کارگاه‌های زنده و در طبیعت به رقابت پرداختند و هیئت داوران که متشکل از داوران سراسر کشور بودند آثار را مورد ارزیابی قرار دادند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ارسال بیش از 2 هزار و 572 اثر از 532 هنرمند در مرحله اول به دبیرخانه این جشنواره ادامه داد: از این بین آثار 179 هنرمند منتخب اعلام شده بود.
 
اسحاقی با ابراز خوشحالی از میزبانی اردبیل در برگزاری این جشنواره، این دیار را مهد و خاستگاه هنرمندان فعال و کوشا در رشته‌های گوناگون هنری برشمرد.
 
این مسئول تصریح کرد: هنرهای تجسمی اغلب هنرهای خلاقانه و مبتکرانه در نشان دادن توانمندی هنرمندان است که می‌تواند به یک حرکت تحول‌آفرین منجر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار